Siemens wereldprimeur: nat/droogzuiger in sledemodel

Datum nieuwsfeit: 15-02-1999
Siemens Nederland N.V.

VS81A00, 9KG01NL

Zoetermeer, maandag 15 februari 1999

Siemens wereldprimeur: de nat/droogzuiger in sledemodel

De nieuwe nat/droogzuiger VS 81A00 van Siemens is de eerste slede-stofzuiger die zowel vocht als stof op kan zuigen zonder extra handelingen. En dat betekent dat de VS 81A00 alle soorten vloeren aankan. Of het nu om vaste vloerbedekking, parket of plavuizen gaat, om natte of om droge vloeren.

Dweilen en zuigen in één
Drupt de paraplu er weer eens lustig op los of heeft uw huisgenoot na het douchen een flinke plas water op de vloer achtergelaten? Pak dan niet geïrriteerd de dweil, maar zuig het gewoon op met de VS 81A00. Deze nieuwe nat/droogzuiger combineert nat en droog zuigen in één apparaat. Praktische innovatie daarbij is dat onze nat/droogzuiger zijn werk in alle situaties -ondanks het waterreservoir- betrouwbaar uitvoert, verticaal net zo goed als horizontaal. Het opnamevermogen bij droog zuigen bedraagt 3,5 l en bij vloeistoffen 2 l. Dankzij de elektronische zuigkrachtregeling kan het zuigvermogen flexibel aan het betreffende vloeroppervlak worden aangepast. Met het vermogen van 1400 Watt (280 Watt effectief zuigvermogen) blijft de VS 81A00 toch verbazingwekkend geruisarm. De sterke motor heeft twee luchtstroomcircuits die voor scheiding van de zuiglucht en koelingslucht zorgen.

5 filters voor schone lucht
Mensen met een allergie zijn niet de enigen voor wie het belangrijk is dat de lucht de stofzuiger aanzienlijk schoner verlaat dan ze wordt opgenomen. Iedereen vindt het prettig dat de lucht schoon is. Daarom heeft Siemens ook de nieuwe nat/droog stofzuiger voorzien van een 5-voudig hygiëne systeem: dubbelwandige papieren stofzak met sluiting, enkelvoudig microfilter en enkelvoudig uitblaasfilter. Bovendien hebben alle filters een antimicrobenbehandeling ondergaan. Zo kunnen schimmels en bacteriën zich niet meer vermeerderen. Deze doordachte filtertechniek garandeert, dat fijne stofdeeltjes, microben en bacteriën blijven waar ze horen; namelijk in de stofzak en niet in de uitgeblazen lucht.

Groot bereik
Ons nieuwste stofzuigermodel houdt zijn gebruikers zonder meer aan het lijntje. Met een actieradius van maar liefst 8 meter heeft het model een groot bereik. De automatische snoer-oprolautomaat bevordert de bewegingsvrijheid. Met de twee grote wendbare wielen en de zwenkwiel aan de voorkant glijdt de VS 81A00 gemakkelijk over alle drempels en oneffenheden. De container met het opgezogen water is gemakkelijk uitneembaar. De waterniveau indicator geeft aan hoe vol de container is. En voor het moeiteloos dragen is er een ergonomisch gevormde handgreep, die inklapbaar is.

Productinformatie

Nat/droogzuiger VS 81A00

· Multifunctioneel, zowel vocht als stof zuigen · Horizontaal en verticaal inzetbaar
· Zuigkracht van 1400 Watt