Siemens: wereldprimeur bij koffieautomaten

TC11501, 9KG03bNL

Zoetermeer, maandag 15 februari 1999

Siemens: wereldprimeur bij koffieautomaten

Siemens introduceert twee nieuwe koffie-automaten (TC 11401 en TC 11501) met een duidelijk zichtbare vulindicatie aan de buitenkant van de thermoskan. Hiermee heeft Siemens een wereldprimeur. Niet meer de kan opendraaien om te zien hoeveel er nog zit, maar kijk op de niveau-indicatie op de handgreep. De koffie blijft zo langer heet. Met de TC 11401 en de TC 11501 wordt de koffie direct opgevangen in een thermoskan, die de koffie tevens lang vers houdt. De TC 11501 maakt het koffiezetten nog gemakkelijker met de programmeerbare timer en het automatische ontkalkingsprogramma.

TC 11401 / TC 11501
Het is afgelopen met het deksel openen en kijken of er nog koffie in de kan is. De nieuwe koffie-automaten van Siemens laten de stand van zaken direct zien. Het zijn de enige die een thermoskan met vulindicatie aan de buitenkant hebben. Met het deksel met aromastop en de zwenkfilter zorgen ze voor 2 tot 10 kopjes koffie en wel met aromakeuze. Dankzij de grote bedien-elementen kan deze koffie-automaat op smaak worden bediend. Eveneens gemakkelijk is het afneembare waterreservoir met ergonomische greep dat met 1 hand af te nemen en te vullen is. Ook de thermoskan is met 1 hand te bedienen en kan met één druk op de knop geopend worden.

Extra comfort bij de TC 11501
Omdat de meeste koffiegenieters nu eenmaal niet geïnteresseerd zijn in het ontkalken van het apparaat, hebben we ook hiervoor een eenvoudige oplossing bedacht. Want koffie-automaten moeten nu eenmaal worden ontkalkt. En dat doet het nieuwe koffiezetapparaat van Siemens geheel zelf. De TC 11501 is tot nu toe de enige, die zelf voor zijn eigen ontkalking zorgt. Het geeft aan, wanneer dit nodig is en dan start het automatische ontkalkingsprogramma. In 35 minuten is het apparaat weer schoon en klaar voor gebruik.

Beschikbaar vanaf april 1999.

Productinformatie

Koffie-automaat TC 11401 (in wit)
· Uniek: vulindicatie in de handgreep van de thermoskan · Kalk-ongevoelig, roestvrijstalen verwarmingselement · Voor 2-10 kopjes met twee aromakeuzes
· Met één hand te bedienen