Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 15-02-1999

15 februari 1999

Verkeersovertreding en verkeersmisdrijf
SCHIEDAM -- Zondag rond 17.30 uur zag de politie een 39-jarige automobilist uit Bergen op Zoom met ruim 150 km/uur door de gemeente rijden.
Zij wilde de bestuurder laten stoppen, maar de man reed zo snel dat de politie hem in eerste instantie moest laten gaan. De bestuurder had vermoedelijk niet door dat de politie hem op de hielen zat, want hij stopte bij een benzinepomp aan de Rijksweg A15. De politie sprak de man aan en vorderde zijn rijbewijs. De bestuurder had zijn papieren niet bij zich. Uit de computer zag de politie dat zijn rijbewijs sinds het begin van deze maand verlopen was. Zijn rijbewijs was ongeldig.

Maandag rond 01.00 uur constateerde de politie een verkeersmisdrijf op de Giessenweg. Een 49-jarige automobilist uit Hoogvliet reed namelijk onder invloed van alcohol. De politie bracht hem naar het politiebureau voor een ademanalyse. Deze wees uit dat de man 1,55 promille had. Zijn rijbewijs is ingevorderd en tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Inbraak
SCHIEDAM -- In de laatste 24 uur zijn Schiedammers zo'n negen keer opgeschrikt door inbraak of een poging daartoe. Zo werd op de Klaas Katerstraat zondagochtend rond 02.00 uur de deur van een kelderbox opengetrapt, maar door het inbraakalarm is een diefstal verhinderd. Rond 09.00 uur brak men de deur van een kelderbox open aan de VD Tempelstraat en nam men de snorfiets, koptelefoon en enkele cd's weg. Rond 17.00 uur ging het alarm van een bedrijf aan de Aleidastraat af en constateerde men een opengebroken rolluik en de diefstal van wat geld en een videocamera. Zo is er ook een ruitje van een gebouwtje aan de A. van Raalteplein ingeslagen en had men de rolluik van een kantinebalie opengebroken. Uit de tuin aan de J. van Lennepstraat stal men zondagavond een bromfiets. Maandagochtend betrapte een inwoner een dief in zijn woning aan de Kepplerstraat. De dader ging met een portemonnee ervandoor. Zo ook is een dief met een portemonnee uit een woning aan de J. Straussplein ervandoor gegaan. En ten slotte hield de politie op de J. Evertsenweg een 28-jarige Schiedammer aan die mogelijk in een werkplaats aan de Korlandstraat had ingebroken. De verdchte liep met een tas met goederen uit het desbetreffend pand. Een ruitje was ingeslagen.