Nieuwsbank vond voor u onderstaand persbericht:
Unilever start ijs joint venture in de Filippijnen
(advertentie)
Neem 'n abonnement | Uw reactie is welkom |

Onderstaande tekst is op 15-02-1999 (19990215) opgenomen in de Nieuwsbank-database van Nederlandstalige persberichten.
Klik op deze link voor later versie of kopie: http://www.unilever.com/public/news/release/Show.asp?articleid=969
Klik op deze link voor het originele bericht: http://www.unilever.com/public/news/release/release.html?id=531

nb03 nb04

NIEUWSBERICHT 15 februari 1999
Unilever start ijs joint venture in de Filippijnen

Unilever breidt haar wereldwijde ijsbelangen uit door in een 50-50 joint venture in de Filippijnen deel te nemen met Selecta Dairy Products Inc. in Manilla.

Volgens de overeenkomst zal een nieuwe door Unilever Filippijnen geleide onderneming, Selecta Wall's, de ijsactiviteiten van Selecta overnemen, met inbegrip van alle activa, inclusief productie en distributie. FinanciŽle details worden niet bekendgemaakt.

Het ijsbedrijf biedt werk aan zo'n 500 medewerkers, die de productie verzorgen en een breed assortiment kwaliteitsproducten onder de merknaam Selecta op de markt brengen. De jaarlijkse omzet bedraagt ongeveer fl. 59 miljoen ($ 30 miljoen/27 miljoen euro). Het is de bedoeling dat de nieuwe onderneming haar productenportfolio zal uitbreiden met Unilevers internationale ijsmerken.

Unilever Filippijnen is een belangrijke producent van consumentengoederen, voornamelijk producten voor huishoudelijke en persoonlijke verzorging, en thee. Met een jaaromzet van meer dan fl.
392 miljoen ($ 200 miljoen/177 miljoen euro), biedt het bedrijf werk aan meer dan 1000 medewerkers.

Selecta Dairy Products is een aan de beurs genoteerde onderneming en een meerderheidsdochter van RFM Corporation, een conglomeraat op het gebied van voedingsmiddelen en dranken. Haar andere belangen, waaronder die in dranken en melkproducten, zijn niet in de joint venture opgenomen.

Unilevers ijsbelangen in de Oost-Aziatische regio omvatten die in China, Vietnam, Thailand, MaleisiŽ, IndonesiŽ en Singapore - allemaal onder de merknaam Wall's. Vorige maand kondigde Unilever de uitbreiding aan van haar ijsbelangen in China en haar entree op de markt van Hongkong door de overname van de ijsbelangen van A.S. Watson.

Persdienst Unilever Rotterdam
Tel:+31 10 217 4844
Fax:+31 10 217 4843
Email:press-office.rotterdam@unilever.com