Danka introduceert Toshiba Document Manager DP3580

Datum nieuwsfeit: 17-02-1999

Danka introduceert met de Toshiba Document Manager DP3580 een multifunctionele oplossing voor printen, kopiëren, afwerken en faxen

Woerden, 17 februari 1999 - Danka introduceert met de Toshiba Document Manager DP3580 een complete oplossing voor het printen, kopiëren, afwerken en faxen van documenten. Deze document manager kan rechtstreeks aangesloten worden op een computer, of op een netwerk, waardoor het mogelijk is om vanaf de werkplek afdrukken te maken en deze direct te laten sorteren en nieten. De Toshiba Document Manager DP3580 is bij uitstek geschikt voor organisaties die omvangrijke documenten in grote oplagen vermenigvuldigen en biedt tevens de mogelijkheid om meer afdelingen tegelijkertijd aan te sluiten op deze productieve (netwerk)printer. Met behulp van deze totaaloplossing van Toshiba kunnen zij veel tijd, geld en energie besparen, omdat in één apparaat de functies zijn verenigd, waar voorheen meerdere apparaten voor nodig waren.

Een belangrijk voordeel van de DP3580 als digitale copier is dat deze het origineel slechts één keer hoeft te scannen en daarna vanuit het geheugen kan afdrukken (Scan Once Print Many). Dit in tegenstelling tot traditionele copiers die een document net zo vaak moeten 'inlezen' als het aantal benodigde kopieën. Standaard beschikt de DP3580 over een capaciteit van 8 x
100 pagina's voor opslag van digitale documenten. Dit betekent dat brochures, handboeken, prijslijsten en dergelijke met de optie 'printing on demand' op ieder gewenst moment en in iedere oplage geprint kunnen worden vanuit de DP3580 zelf.

De Toshiba Document Manager DP3580 kan via de optionele printerkaart KR-7009 of de Document Controller SC-1 worden aangesloten op een computer. In een netwerk opgenomen kan de DP3580 ook vanaf andere in het netwerk opgenomen computers worden aangestuurd. Dit maakt het mogelijk om direct vanaf een desktop-PC documenten af te drukken met een resolutie van 600 x 600 dpi en
256 grijstinten. Een voordeel ten opzichte van gewone printers is, dat de documenten direct professioneel afgewerkt kunnen worden. De DP3580 kan bijvoorbeeld papier aan twee zijden bedrukken, schutbladen en omslagen aan de documenten toevoegen om het geheel daarna op diverse manieren te sorteren en aan elkaar te nieten. Om papier te besparen is het eveneens mogelijk om tot acht pagina's A4, bijvoorbeeld van ruim opgezette presentaties, verkleind af te drukken op één pagina A4.

Met de Document Controller SC-1 kunnen organisaties de functionaliteit van de DP3580 verder uitbreiden. Deze printcontroller is gebaseerd op een 200 MHz AMD K6-processor en beschikt over 64 MB geheugen, 3,4 GB harde schijf en een SCSI Interface. De SC-1 bevat programmatuur waarmee onder meer de status van de DP3580 op afstand in de gaten gehouden kan worden, bijvoorbeeld om te controleren of deze nog voldoende papier en toner bevat en welke printopdrachten er worden verwerkt. Meegeleverd wordt tevens SC Monitor software, SC Status Configuratie en Print Queue software, SC Admin administratie software en SC Tec diagnose software. De controller kan communiceren met het netwerk via diverse protocollen, zoals IPX/SPX, TCP/IP of NETBEUI, en ondersteunt tevens SNMP. Het delen van de printer door diverse gebruikers in een Novell- of Microsoft-netwerk is hierdoor eenvoudig. Daarnaast kunnen met behulp van optionele software via de SC-1 faxen worden verstuurd vanaf alle werkstations in het netwerk. Met behulp van algemene en persoonlijke adresboeken, die op de SC-1 worden opgeslagen, is het zoeken naar een faxnummer zeer eenvoudig. Bovendien kunnen binnenkomende faxen met de DP3580 tweezijdig afgedrukt worden op alle beschikbare formaten.

De software die de SC-1 gebruikt is eenvoudig op te waarderen, zodat een organisatie zonder nieuwe investeringen in hardware de snelle ontwikkelingen op IT-gebied kan volgen. Een optie is ook het van buitenaf verhelpen van eventuele storingen aan de SC-1 door de helpdesk van Danka doordat het mogelijk is om op afstand in te loggen op het systeem.

Het apparaat levert 35 kopieën per minuut en de opwarmtijd voor de eerste kopie bedraagt nog geen zes seconden. De papiervoorraad van de DP3580 kan uitgebreid worden tot maximaal 7.050 vel, verdeeld over een aantal laden. Het papierformaat kan variëren van A5 tot A3. Het apparaat detecteert automatisch hoeveel een document vergroot of verkleind moet worden om op het geselecteerde papierformaat te passen. Daarnaast beschikt de DP3580 over 20 MB werkgeheugen en een vaste schijf van 2.1 GB. Met de optionele finisher, een sorteerunit met drie vakken, kunnen de afdrukken op diverse manieren gesorteerd worden. Bovendien kan de finisher kopieën, prints en faxen van elkaar scheiden in vooraf geselecteerde vakken.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste en snelst groeiende leveranciers van kantoorautoma-tiseringsapparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:Danka Nederland B.V., contactpersoon: Marloes Antheunis, tel.: 0348 - 405 423, e-mail: (m.antheunis@danka.nl) of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., contactpersoon: Geertje Wagenaar, tel.: 023 - 562 82 08, e-mail: (geertjew@monogram.nl) World Wide Web: www.danka.com
NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com.