Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 18-02-1999

Persberichten van woensdag 17 februari tot 15.30 uur 15:32 woensdag 17 februari 1999

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

AANRIJDINGEN DOOR GLADHEID
Hoogeveen
Op de Meester Cramerweg, vlak voor de rotonde bij de Weg om de Oost, botste vanmorgen omstreeks 7.30 uur een 23-jarige automobilist achter op een voor hem rijdende auto. Deze werd bestuurd door een 46-jarige man uit Hoogeveen. Beide auto’s raakten beschadigd.
Ruinen
Om 8.00 uur moest een 23-jarige automobilist uit Meppel voorrang verlenen aan een van rechts komende vrachtauto, bestuurd door een 21-jarige man uit Lelystad. Dat gebeurde op de kruising van de Brink en de Smeestraat. Door de gladheid gleed de personenauto door en botste tegen de vrachtauto.
Meppel
Tegen 8.15 uur remde een automobiliste uit Meppel voor de verkeerslichten op de Brandemaat. Door de gladheid raakte ze daarbij in een slip en kwam dwars op de rijbaan te staan. Een achteropkomende 37-jarige automobilist uit Groningen kon daar niet meer op tijd voor stoppen en botste tegen de geslipte auto.
Westervelde
Omstreeks 8.45 uur slipte een 40-jarige vrouw uit Westervelde op de Olde Hofweg en kwam in de sloot terecht.
Assen
Omstreeks 9.45 raakte een 38-jarige automobiliste uit Groningen op de A28 in een slip en kwam met haar auto via de vangrail in de sloot terecht. Met nog onbekend letsel is ze per ambulance afgevoerd naar het Wilhelminaziekenhuis in Assen.
Roden
Op dezelfde tijd botste een 18-jarige automobilist uit Norg op de Norgerweg na een slip tegen een boom. Hij raakte in een slip na een slippartij van een auto die voor hem reed.
Valthermond
Rond 10.30 uur raakte een 49-jarige automobilist uit Hengelo met zijn auto van de weg op de Drentse Mondenweg. Hij kwam in de linkerberm terecht en sloeg vervolgens over de kop.
Emmen
Omstreeks 11.15 uur reed een 41-jarige buschauffeur uit Emmen weg bij een bushalte aan de Statenweg. Daarbij schaarde zijn bus en kwam met de rechterachterzijde tegen de abri. Het achterste raam van de bus brak en het glas kwam op enkele passagiers terecht. Van de abri kwamen het dak en allle wanden op de grond te liggen. Gelukkig stond er op dat moment niemand meer onder. Niemand liep letsel op bij dit ongeval.

Gasselte
Stacaravan uitgebrand
Aan de Julianalaan is vanmorgen omstreeks 9.30 uur een stacaravan uitgebrand. De Technische Recherche stelt een onderzoek in naar de oorzaak.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe