HP verbetert VirtualVault web beveiligingsproduct

Datum nieuwsfeit: 18-02-1999

Hewlett-Packard persbericht

HP VERBETERT VIRTUALVAULT WEB BEVEILIGINGSPRODUCT

Amstelveen, 16 februari 1999 - Hewlett Packard heeft zijn Praesidium VirtualVault trusted Web-server platform in versie 3.5 uitgebreid. Nieuw zijn een vaulted Java Virtual Machine voor verbeterde Web-transactieverwerking, operator action voor eenvoudigere export, integratie in HP OpenView Network Node Manager (NNM) en twee keer zo snelle SSL data-encriptie.

De nieuwe Web Quality of Services (Web QoS) kenmerken van VirtualVault garanderen dat online klantentransacties succesvol worden afgerond tijdens pieken in het gebruik van de Web-server.

De HP Praesidium VirtualVault combineert een betrouwbaar besturingssysteem en strikt gedeelde Web runtime omgevingen met een veilig geïntegreerde Web-server. VirtualVault beschermt zowel de Web-server als de back-end applicaties die op de computer draaien. Daarbij doet het type er niet toe: UNIX systemen, Windows NT servers of IBM mainframes. Bedrijven kunnen hun klanten, partners en werknemers ongeëvenaarde toegang tot vertrouwelijke informatie en transactie-diensten bieden en onderwijl hun waardvolle informatie beschermen.

Java ondersteuning
VirtualVault bevat vanaf nu een vaulted Java runtime omgeving die bescherming biedt aan de Java servlets die de Web server gebruikt om met back-end computer applicaties te communiceren. Hierdoor behoren inbreuken van buitenaf op de JVM en de Java servlets tot het verleden. Als Java servlet applicaties worden ingezet op een algemeen besturingssysteem, zijn de JVM en de Web-server software (bijvoorbeeld Netscape NES) direct toegankelijk voor gebruikers, waardoor de JVM en de Java servlet het doelwit kunnen worden van inbreuken. VirtualVault beschermt de JVM en de Java servlets hiertegen.

Web QoS
Virtual Vault 3.5 bevat het innovatieve Web QoS van HP, dat het gebruik in piektijden regelt en dat voor een uitgebalanceerde serverbelasting zorgt. Tijdens veelvuldig gebruik geeft VirtualVault voorrang aan bestaande verbindingen voordat aan nieuwe aanvragen wordt voldaan. Het systeem verdeelt de zware HTTP-last over verschillende servers zonder dat additionele hardware nodig is.

HP OpenView Network Node Manager
Gebruikers van de HP OpenView Network Node Manager (NNM) kunnen een Web browser gebruiken om VirtualVault 3.5 vanuit NNM te beheren. De koppeling zorgt ervoor dat ze waarschuwingen voor inbraak-pogingen op het systeem te zien krijgen.

Operator action
HP heeft een blanco export licentie van de US Departement of Commerce om de VirtualVault naar 42 landen te exporteren. Vroeger werden deze exportlicenties alleen afgegeven voor ontcijferingsproducten die bestemd waren voor de regering. Met de speciale operator action-technologie van HP kunnen internationale bedrijven hoge encryptische beveiligingsproducten gebruiken zonder ontsleutelingsysteem.

HP Praesidium VirtualVault
VirtualVault wordt in 22 landen door 110 banken met een totaal aan activa van 14 biljoen gulden, gebruikt. Het is net zo geschikt voor distributiekanalen, relatie-beheersystemen en e-commerce Web-applicaties.

HPs Internet Beveiligingsoperatie
HPs Internet Beveiligingsoperatie levert multiplatform beveiligings-software waarmee intranets en extranets veilig worden voor elektronisch zakendoen. Naast DomainGuard bevat de Praesidium portfolio ook VirtualVault, een trusted Web-server platform, Authorization Server, de enige machtigingsmanager die zowel Web als niet Web-applicaties beveiligt, de Extranet VPN en de e-Firewall. Meer informatie over beveiligings-software vindt u op: www.hp.com/security

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Java is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Sun Microsystems, Inc. UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group. Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.