APC boekt recordwinst en -omzet over 1998

Vindplaats 2

APC bereikt als eerste UPS-leverancier grens van 1 miljard

APC boekt recordwinst en -omzet over 1998

Gorinchem, 17 februari 1999 - De omzet van American Power Conversion (APC) over 1998 is uitgekomen op 1.126 miljard dollar, 29% meer dan de 873.4 miljoen in het jaar daarvoor. De winst bedroeg 155.1 miljoen dollar ( 1.60 dollar per aandeel), dit was exclusief ongeveer 7.6 miljoen dollar (0.08 dollar per aandeel) dat is geïnvesteerd in Research & Development door de overname van het Deense Silcon. 1998 is het eerste jaar waarin APC een omzet behaalt die boven 1 miljard dollar uitkomt en het elfde achtereenvolgende jaar dat een record wordt bereikt sinds het bedrijf in 1988 naar de beurs ging.

APC

American Power Conversion, opgericht in 1981, is een beursgenoteerde onderneming (NASDAQ:APCC) en toonaangevend in het ontwerp, de productie en marketing van noodstroomvoorzieningen en netwerkbeheeroplossingen. Tot het assortiment van APC behoren spanningsonderdrukkers, UPS’en (Uninterruptible Power Supply), en apparatuur die stabiele stroomvoorziening bevordert. Bovendien geeft het bedrijf speciale software uit voor computers en randapparatuur. APC, dat zijn hoofdkwartier heeft in West Kingston, Rhode Island (VS), behaalde in 1998 een omzet van meer dan 1 miljard US-dollar.

Alle genoemde handelsmerken worden impliciet erkend. Additionele informatie over APC en haar wereldwijde end-to-end oplossingen kan worden opgevraagd op de Web site van APC: www.apcc.com

Bel voor meer informatie APC Benelux: (0183) 611 310.

Noot voor redacties