A2000 realiseert 10.000ste Internet aansluiting

A2000

Amsterdam, 17-02-99

10.000ste A2000 INTERNET AANSLUITING GEREALISEERD

Toen A2000 in 1997 als een van de eerste bedrijven ter wereld, begon met het aanbieden van Internet via de kabel werd van verschillende zijden de kans op succes van deze onderneming in twijfel getrokken. Nu iets meer dan een jaar later de 10.000ste Internet-abonnee op het kabelnet van A2000 wordt aangesloten, is de aanvankelijke storm van kritiek gaan liggen. Met de introductie van steeds nieuwe Internetproducten neemt de belangstelling hand over hand toe.

Op 15 oktober 1997 lanceerde A2000 haar eerste Internetproduct. Het kabelbedrijf is bij de ontwikkeling van haar Internetproducten altijd uit gegaan van de wensen van de consument.

Het eerste product dat A2000 introduceerde was gericht op de particuliere markt: Internet Power. Alle voordelen van kabelinternet waren al in dit product opgenomen; direct on-line, zonder ingewikkelde inlog procedures; geen bijkomende telefoonkosten; een snelle Internetverbinding; telefonisch gewoon bereikbaar blijven. Dit alles voor een vast bedrag van f 89,-/maand. (A2000 Internet Power heeft een downstream vermogen van 1,5 Mb/sec en een upstream vermogen van 256 Kb/sec) A2000 installeert de aansluiting, inclusief gebruikersvriendelijke software bij de abonnees. Alle mogelijkheden van het Internet staan natuurlijk open: e-mail, chat, news, www-access, én een persoonlijke homepage. Bovendien kunnen Internet abonnees met hun vragen terecht bij een professionele helpdesk.

Na de succesvolle introductie van het eerste product, werd de ontwikkeling van nieuwe Internetproducten ter hand genomen. In 1998 werd een tweede pakket voor particulieren op de markt gebracht: Internet Comfort. Internet Comfort biedt dezelfde gemakken als Power, maar kent een datalimiet van 100 Mb/maand. Het pakket is ideaal voor eenieder die thuis wil beschikken over een comfortabele Internet aansluiting, voor een wat zachtere prijs van f 59,-/maand.

Tegelijkertijd werd het eerste product voor de zakelijke markt gelanceerd: A2000 Business Internet Easy. Dit is een pakket waarop meerdere werkstations of zelfs het complete bedrijfsnetwerk op het Internet kan worden aangesloten. De capaciteit van de verbinding is groot. Maximaal 8 werkstations kunnen tegelijkertijd van het Internet gebruik maken, dit tegen een maandelijks bedrag dat gebaseerd is op het dataverkeer.

Inmiddels wordt hard gewerkt aan de voorbereidingen voor een introductie van nieuwe producten voor de zakelijke markt om ook grotere bedrijven te kunnen laten profiteren van het gemak van Internet via de kabel.

Uit onderzoek is gebleken dat gebruikers blij zijn met hun Internetaansluiting via de kabel. Vooral het feit dat men altijd 'on-line' is en geen zorgen heeft over torenhoge (variabele) telefoonkosten, worden genoemd als de grote voordelen van Internet via de kabel. Onlangs publiceerde de Consumentenbond een onderzoek naar Internetaanbieders in Nederland. Hieruit kwam A2000 Internet als een van de snelste verbindingen met het WorldWideWeb uit de bus. Door het blijvend ontwikkelen van nieuwe producten en het steeds toepassen van de modernste technologie, verwacht A2000 dat ook in de toekomst steeds meer mensen overtuigd raken van het gemak van breedband Internet via de kabel.