Gaby Willemsen (Elst) zeventiende op jeugd WK Biatlon

Datum nieuwsfeit: 18-02-1999

NEDERLANDSE SKI VERENIGING

Gaby Willemsen (Elst) zeventiende op jeugd WK Biatlon

Tijdens het 33e Junioren WK Biathlon in het Sloveense Bled-Pokljuka is Gaby Willemsen (17) bij de 7,5 km sprint op een verrassende 17e plaats geëindigd. Zij kwam uit in een wedstrijdveld van 70 deelnemers. Haar eerste tussentijd (voor het schieten) bracht haar reeds op een 24e plaats. Na het liggend schieten (1 misser) lag zij 21e. Bij het staand schieten had zij geen missers en lag 19e. Tijdens het skiën wist zij nog twee deelneemsters in te halen. Door deze klassering bij de beste vijftig kwalificeerde ze zich ook voor de achtervolgingswedstrijd.

Jeroen Borst (18) uit Mijdrecht behaalde bij de 10 km sprint een 55e plaats (84 deelnemers). Hij was één van de zeven deelnemers die 0 missers had, zowel bij het staand als bij het liggend schieten. Sinds de twee selectieleden van de Nederlandse Ski Vereniging op het Katholiek Gelders Lyceum zitten, zijn hun resultaten zeer vooruit gegaan. Deze speciale school voor sporters, heeft beiden de mogelijkheid gegeven meer in de sneeuw te kunnen trainen.

De uitslag van de 7,5 km sprint voor meisjes is:

1. Glagow, Martina (Ger) 24.13.5

2. Tjörhom, Linda (Nor) 24.54.6

3. Grzywa, Magdalena (Pol) 24.55.6

17. Willemsen, Gaby (Ned) 27.04.8

De uitslag van de 10 km sprint voor jongens/mannen is:

1. Berg, Syver (Nor) 25.55.0

2. Gain, Victor (Rus) 26.51.7