Hertz introduceert meertalige website

Datum nieuwsfeit: 18-02-1999

HERTZ INTRODUCEERT MEERTALIGE WEBSITE

Datum: 18 februari 1999

HOOFDDORP- Hertz, 's werelds grootste autoverhuurbedrijf, heeft nieuwe versies van haar website gelanceerd in vier talen. Naast de originele versie in het Engels betreft het versies in het Frans, Duits, Italiaans en Spaans.

"Gegeven onze wereldwijde klantenkring en onze toewijding voor klantenservice was de uitbreiding van onze website met meer talen een noodzakelijke volgende stap", aldus Hertz' Executive Vice President Marketing & Sales, dhr. Brian J. Kennedy. "Nu hebben onze klanten over de gehele wereld toegang tot onze website in de taal van hun voorkeur".

De eerste fase van de meertalige website van Hertz maakt het gebruikers mogelijk om zonder moeite van pagina naar pagina te surfen en ondertussen alles over Hertz-diensten, -beleid en -programma's te lezen in de taal van hun voorkeur. De site toont ook afbeeldingen van de verschillende autotypes die in de verschillende landen beschikbaar zijn. Daarnaast kunnen Hertz-klanten on line lid worden van het Hertz #1 Club Gold-programma. De voorwaarden zijn in alle genoemde talen opgenomen, evenals het aanmeldingsformulier, dat vanaf de site kan worden uitgeprint, ondertekend en opgestuurd.

Momenteel geschieden de reserveringen via de Hertz-website nog in het Engels. Echter in de loop van dit jaar zal Hertz ook het on hiervan vereist meer tijd, maar wij werken er hard aan om ons reserveringssysteem en de boekingsfaciliteiten ook in verschillende talen om te zetten. Is dit proces voltooid, dan hebben we waarlijk een wereldomvattende site", zo concludeert Kennedy.

Hertz heeft een vloot van 500.000 auto's verspreid over meer dan 5.500 locaties in meer dan 140 landen.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties