VNG krijgt nieuwe directieraad

Datum nieuwsfeit: 18-02-1999
Vereniging Nederlandse Gemeenten

VNG krijgt nieuwe directieraad

De VNG krijgt per 1 maart een nieuwe directieraad. Het Algemeen Bestuur van de vereniging heeft vandaag als leden van deze nieuwe directieraad aangewezen: prof. dr. J.Th.J. van den Berg (voorzitter), drs. F.A.M. Kerckhaert en mr. ing. C. van Tilborg.

Dit drietal behoort thans tot de directie van de VNG. Twee leden van de huidige VNG-directie hebben besloten niet toe te treden tot de directieraad. Drs. P.Ph. Dordregter zal per 1 juli gebruik maken van de mogelijkheid tot vervroegd uittreden. Dr. G.J. Fleers zal zijn VNG-werkzaamheden op een nader te bepalen tijdstip beëindigen.

De vervanging van de huidige vijf leden tellende directie door een kleinere directieraad maakt onderdeel uit van de reorganisatie van het bureau van de VNG. De nieuwe directieraad zal aan deze reorganisatie verder leiding geven.

Binnen de directieraad is de volgende werkverdeling afgesproken: Van den Berg is verantwoordelijk voor de stafafdelingen en de externe betrekkingen. Van Tilborg is de eerst verantwoordelijke voor de bedrijfsmatige aangelegenheden en Kerckhaert voor de beleidszaken.

18 februari 1999