Nieuwe professionele modellen in serie HP Vectra PC's

Datum nieuwsfeit: 19-02-1999

Hewlett-Packard persbericht

NIEUWE PROFESSIONELE MODELLEN IN SERIE HP VECTRA PC'S

Amstelveen, 18 februari 1999 - De serie HP Vectra PC's is uitgebreid met een aantal modellen voor gebruik in professionele IT-omgevingen. De nieuwe modellen in de HP Vectra VL PC-serie onderscheiden zich door hun uitgebreide beheerfaciliteiten en uiterst eenvoudig hardware-onderhoud. De HP Vectra VE PC heeft naast uitgebreidere mogelijkheden een dertig procent kleinere behuizing dan zijn voorganger en laat zich eenvoudig inzetten in ieder bedrijfsnetwerk.

De nieuwe HP Vectra PC's maken gebruik van de snelste Intel Celeron en Pentium II processors, maar kunnen worden voorzien van Pentium III processors zodra die beschikbaar zijn.

HP Vectra VL
De drie nieuwe HP Vectra VL PC's hebben identieke eigenschappen en mogelijkheden, maar verschillen wat betreft behuizing. Dat houdt in dat de beheerder de eigenschappen slechts eenmaal hoeft te testen en vast te leggen om vervolgens voor iedere werkplek de juiste vormfactor te kunnen selecteren. Er kan daarbij worden gekozen uit een uiterst compacte behuizing (circa half zo groot als een conventionele desktop PC en uiterst geruisloos), een mini-tower behuizing met zes uitbreidingsslots of een geheel nieuw ontworpen desktop model met vier uitbreidingsslots en vier open plaatsen voor inbouwapparatuur.

Alle modellen van de HP Vectra VL PC zijn voorbereid voor Windows 2000 en beschikken over een Pentium II processor op 400 MHz, een harde schijf van 8,4 Gb, 64 Mb SDRAM, een Matrox MGA G200 2D grafische controller met 8 Mb videogeheugen, een geïntegreerd geluidssysteem, een 3Com Fast Etherlink XL 10/100 TX LAN-adapter en een 24-speed CD-ROM speler. Windows NT is bij de levering voorgeïnstalleerd op de harde schijf aanwezig.

De verschillende behuizingen van de HP Vectra VL PC's zijn zodanig ontwikkeld dat alle interne componenten zonder enig stuk gereedschap bereikbaar zijn voor onderhoud of het opwaarderen naar nieuwe specificaties. Onderzoek heeft uitgewezen dat hiermee de voor onderhoud benodigde tijd met 80 procent of meer wordt teruggebracht.

De HP Vectra VL PC's kunnen worden voorzien van een HP ProtectTools smard-card kit. Daarmee worden de systemen snel en eenvoudig geschikt gemaakt voor uiteenlopende smard-card projecten binnen de betrokken organisatie.

HP Vectra VE
De HP Vectra VE PC's zijn ontworpen voor eenvoudig en economisch gebruik in bedrijfsnetwerken. Het vandaag geïntroduceerde model is dertig procent kleiner in omvang dan zijn voorganger maar bevat de nieuwste Pentium II technologie (400MHz), een 4,3 Gb harde schijf, 32 Mb SDRAM, een geïntegreerd 16-bits stereo PCI-geluidssysteem en een Matrox MGA G200 grafische controller met 8 Mb SDRAM. Afhankelijk van het model kan gekozen worden uit Windows 95, Windows 98 of Windows NT 4.0

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk