Candle ondersteunt systeemmanagement IBM's MQSeries

Datum nieuwsfeit: 19-02-1999

Candle annonceert ondersteuning van systeemmanagement voor nieuwe versies van IBM's MQSeries

Marktpositie verder versterkt door verbeterde managementfunctionaliteit van MQSeries

Nieuwegein, 19 februari 1999 - Candle Corporation, ontwikkelaar en leverancier van oplossingen voor de integratie en het beheer van informatiesystemen en applicaties, maakt bekend dat zij de nieuwe versies van IBM's MQSeries messaging-middleware software ondersteunt vanaf de eerste dag dat deze beschikbaar zijn. Daarnaast annonceert Candle belangrijke verbeteringen van het Candle Command Center (CCC) Admin Pac voor MQSeries en CCC Management Pac voor MQSeries, haar managementoplossingen voor middleware-systemen. Omdat de oplossingen van Candle de MQSeries op alle belangrijke platforms ondersteunen, bieden zij de juiste managementmogelijkheden voor zowel eenvoudige als geavanceerde MQSeries-systemen.

CCC Admin Pac wordt met elke licentie voor MQSeries gratis meegeleverd. Hierdoor kunnen organisaties sneller MQSeries-netwerken ontwerpen en krijgen zij de beschikking over krachtige monitor-mogelijkheden voor IBM's toonaangevende Message-Oriented Middleware (MOM) omgeving. CCC Management Pac biedt betere managementmogelijkheden voor MQSeries en vormt daardoor een ideale upgrade voor CCC Admin Pac.

"Deze ontwikkeling onderstreept onze toonaangevende positie op het gebied van systeemmanagement voor de MQSeries," zegt Dave Powell, vice-president Application Solutions van Candle. "Doordat wij nieuwe versies van IBM MQSeries op alle belangrijke platforms onmiddellijk ondersteunen, kunnen onze klanten hun nieuwe middleware-netwerken direct optimaliseren."

Zowel CCC Admin Pac als CCC Management Pac zullen nieuwe versies van MQSeries voor alle belangrijke besturingssystemen ondersteunen vanaf de dag dat ze beschikbaar zijn, inclusief MQSeries versie 2.1 voor OS/390 en MQSeries versie 5.1 voor Microsoft Windows NT, OS/2, AIX, Sun Solaris en HP-UX. Daarnaast zal Candle nieuwe versies van MQSeries voor het AS/400-platform blijven ondersteunen.

CCC Management Pac versie 250
De nieuwe versie van CCC Management Pac, versie 250, versterkt Candle's marktpositie op het gebied van systeemmanagement voor de MQSeries. Het product biedt een belangrijk grotere functionaliteit, waaronder geavanceerde automatisering, 'span & scope of control' voor MQSeries-netwerken en integratie met Candle's MQSecure-oplossing.

'Span & scope of control' stelt organisaties in staat om de privileges die nodig zijn om veranderingen in het netwerk aan te kunnen brengen, nauwkeurig aan bepaalde personen toe te kennen. Dit garandeert dat uitsluitend geautoriseerde gebruikers veranderingen in het MQSeries-netwerk kunnen doorvoeren. Voorts biedt deze functie een audit-trail (of logboek), waardoor organisaties wijzigingen kunnen natrekken op basis van gebruiker, tijd/datum, verrichte handelingen of andere parameters.

Candle levert significante upgrades van CCC voor MQSeries en CCC voor MQSeries Configuration, twee belangrijke componenten van CCC Management Pac. In toevoeging op 'span & scope of control', biedt de nieuwe versie van CCC Management Pac vele nieuwe automatiseringsmogelijkheden, waaronder:

* Workflowautomatisering - Dit vereenvoudigt het beheer; gebruikers kunnen uit een lijst met mogelijkheden kiezen, waarna automatisch de gewenste workflow wordt uitgevoerd.

* Beschikbaarheidsagent - Deze agent verbetert de beschikbaarheid doordat gebruikers de parameters kunnen definiëren die vaststellen of het systeem on-line komt of juist off-line gaat. Daarnaast kunnen gebruikers aangeven welke automatische reacties het systeem moet vertonen indien de status van het managementsysteem verandert.
* Take Action en User-Defined Action - Biedt centraal beheer, waardoor gebruikers de mogelijkheid hebben om elke MQSeries- of systeemopdracht te schrijven en uit te voeren vanuit het CCC Management Pac.

In aanvulling hierop biedt de nieuwe integratie met Candle's MQSecure-product automatische alarmmeldingen voor interne en externe kwetsbaarheid van het netwerk. CCC Management Pac waarschuwt de beheerder automatisch wanneer een onbevoegde gebruiker een bericht probeert te wijzigen. MQSecure stuurt de mogelijk gecorrumpeerde berichten vervolgens naar een speciale wachtrij, terwijl Management Pac de omvang van deze MQSecure-probleemrij bewaakt.

Prijzen
De prijs van het Candle Command Center Management Pac voor gedistribueerde platforms begint bij f. 1.000,--. De prijzen voor de mainframe-platforms beginnen bij f. 20.000,--.

Over Candle Corporation
Candle Corporation is gevestigd in Santa Monica in Californië en is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Om klanten te helpen hun applicaties te koppelen, te integreren en te beheren, biedt Candle producten, oplossingen en services aan. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web op adres: www.candle.com.

Voor meer informatie:
Candle Benelux, tel.: 030 600 35 00, contactpersoon: Jacqueline Schakenraad, (e-mail: (jacqueline_schakenraad@candle.com)), of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).