Aktie voor witte illegalen bij PvdA-congres

Datum nieuwsfeit: 20-02-1999

Nieuwe acties witte illegalen.

De twee hongerstakingen van witte Illegalen in Amsterdam duren nog altijd voort. De 15 Turkse vrouwen zijn inmiddels 16 dagen in hongerstaking. De 35 Marokaanse mannen eten al 8 dagen niet meer. Ze eisen een verblijfsvergunning voor alle witte Illegalen (in Amsterdam zo'n 250 gezinnen) die voor de invoering van de koppelingswet hier woonden en een sofinummer hadden. De afgelopen twee weken zijn er op straat diverse massale solidariteitsacties geweest waar een toenemend aantal mensen aan mee doet.

Aktie bij PvdA-congres: 20 februari 09.00 uur.

De eerstvolgende actie is echter al op zaterdag 20 februari. Bij het landelijk kongres van de PvdA in Utrecht wordt een picketline gehouden om de PvdA te bewegen om daden te verbinden aan de brief van de gemeenteraadsfractie van de PvdA in Amsterdam. In een brief aan Melkert pleitte die fractie voor "een eenmalig generaal pardon voor de hele groep, die kan aantonen dat hij/zij hier langer dan drie jaar is." De picketline wordt georganiseerd door het landelijk comite "Geen mens is illegaal" (tel. 071-5127619). Om 9.00 uur wordt er verzameld bij het trefpunt in station Utrecht CS.

Voor meer informatie:
Duo-raadslid Amsterdam Anders/De Groenen, Rene Danen (06 - 59060241).