Cisco annonceert innovatieve oplossing Internet-commercie

Datum nieuwsfeit: 22-02-1999

Cisco annonceert innovatieve oplossing voor Internet-commercie

Samenwerking met BroadVision, InterWorld Corporation, Open Market en consultants helpt bedrijven Internet-applicaties succesvol toe te passen

Amsterdam, 22 februari 1999 Als onderdeel van haar streven om klanten te helpen hun bedrijfsvoering te optimaliseren met behulp van Internet-gebaseerde toepassingen, annonceert Cisco Systems haar Internet Commerce Solution. De Internet Commerce Solution vormt een combinatie van Cisco-oplossingen, zeer snelle applicaties, integratieservices en geoptimaliseerde netwerkinfrastructuren. Met deze ingrediënten worden bedrijven in staat gesteld om snel en succesvol een infrastructuur op te zetten, waarmee on-line transacties kunnen worden gedaan met toeleveranciers, zakelijke partners en klanten. Cisco's nieuwe Internet-aanbod is gebaseerd op de eigen ervaringen van het bedrijf op het gebied van Internet-commercie. Cisco realiseert meer dan 73 procent van haar transacties via het web, wat overeenkomt met een omzet van 8,3 miljard dollar op jaarbasis, ofwel 23 miljoen dollar per dag.

Cisco heeft drie toonaangevende aanbieders van zakelijke applicaties voor Internet-commercie geselecteerd als strategische partners om deze veelomvattende Internet Commerce Solution te leveren: BroadVision, InterWorld Corporation en Open Market. Voorts heeft Cisco haar aanbevelingen voor Internet-commercie, in termen van zowel bedrijfsprocessen als methoden voor de IT-implementatie, aan toonaangevende integratiepartners beschikbaar gesteld, te weten Cambridge Technology Partners, Ernst & Young en KPMG. Deze Internet Business Solution Application en Consulting Partners hebben Cisco als hun strategische netwerkleverancier geselecteerd. Door Cisco's netwerkexpertise en eigen ervaringen met Internet-commercie samen te voegen met de applicaties en de services van deze partners, kunnen klanten snel vooruitgang boeken met het implementeren van succesvolle oplossingen voor Internet-commercie.

"We helpen onze klanten om de beste zakelijke en technische praktijken voor het met succes implementeren van Internet-commercie, te doorgronden en snel uit te voeren," zegt Sue Bostrom, vice-president van Cisco's Internet Business Solutions Group. "Met Cisco's Internet Commerce Solution kunnen bedrijven de enorme kansen benutten die Internet biedt op het gebied van klantenservice, lagere operationele kosten en een toenemende omzet uit bestaande en nieuwe klantsegmenten. Door nauw samen te werken met onze Internet Business Solution Application en Consulting Partners, kunnen wij klanten helpen om snel en succesvol hun sites voor Internet-commercie te implementeren."

Amy B. Hawman, vice-president Internet channel en marketing van Xerox Corporation, benadrukt dat Cisco's Internet Business Solutions Group en haar partners een zeer waardevolle bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling en implementatie van de Xerox-strategie voor Internet-commercie. "Zij boden ons een dieper inzicht in Cisco's eigen succes met Internet-commercie en in de fundamentele zakelijke voordelen en nieuwe kansen die Internet-commercie ons kan bieden. Zij hebben ons eveneens laten profiteren van hun ervaring en de opgedane kennis op het gebied van de vereiste veranderingen in de bedrijfsprocessen en uiteengezet wat de toonaangevende zaken in applicatieontwikkeling en infrastructuur zijn."

Cisco's Internet Commerce Solution wordt ook gebruikt door AmKor Technologie, een aanbieder van geïntegreerde circuits en testservices. Dit bedrijf heeft onlangs de zakelijke strategie voor de implementatie van Internet-commercie opnieuw gedefinieerd. "De samenwerking met Cisco's Internet Business Solutions Group is zeer informatief en nuttig voor ons geweest om onze visie op en benadering van E-Commerce vorm te geven," zegt Bob Filipski, vice-president planning en systemen van AmKor Technologie. "De gereedschappen en raamwerken zijn excellent en we zijn zeker van plan om ze te gaan gebruiken".

De nadruk van Cisco's Internet Commerce Solution ligt op het vlak van business-to-business Internet-commercie. David Strom, een autoriteit op het gebied van Internet-commercie, wijst erop dat business-to-business E-Commerce het werkelijke succesverhaal van dit moment is: "Hoewel de verkopen aan particulieren tijdens de afgelopen feestdagen veel publieke aandacht hebben gekregen, wordt de echte omzet gerealiseerd door bedrijven die aan andere bedrijven leveren. Daartoe hebben deze bedrijven hun toeleveranciers via Internet-technologie aan elkaar gekoppeld. En Cisco is een van de beste voorbeelden op dit terrein."

Cisco's Internet Commerce Solution is verdeeld in vier belangrijke componenten, te weten:

* Aanbevolen praktijken Cisco biedt een breed portfolio van aanbevolen zakelijke en technische praktijken, zakelijke modellen voor Internet-commercie, strategische raamwerken, planningsgereedschappen en implementatiemethoden, die gebaseerd zijn op Cisco's eigen expertise op dit gebied. * Netwerkfundamenten Complete referentie-architecturen voor Cisco-netwerken en voorgeconfigureerde netwerkontwerpen bieden de fundamenten om een state-of-the-art, end-to-end zakelijke netwerkinfrastructuur te bouwen, die zeer schaalbaar, betrouwbaar en veilig is en geoptimaliseerd is om commerciële Internet-toepassingen te ondersteunen. * Internet Business Solution Application Partners De toonaangevende verkopers van applicaties voor Internet-commercie BroadVision, InterWorld Corporation en Open Market hebben Cisco geselecteerd als hun strategische netwerkpartner. In toevoeging op het ontwikkelen van strategische bedrijfsmodellen en marketinginspanningen, werken deze aanbieders van zakelijke, snelle commerciële Internettoepassingen ook nauw met Cisco samen om de prestaties en de functionaliteit van hun producten te verbeteren. * Internet Business Solution Consulting Partners Cambridge Technology Partners, Ernst & Young en KPMG hebben Cisco als hun strategische netwerkpartner geselecteerd om strategisch advies en integratieservices voor alle Internet-oplossingen en webtechnologie te kunnen bieden. Cisco heeft met deze partners samengewerkt om hen te helpen de beste zakelijke processen en methoden voor IT-implementatie in hun respectievelijke Internet Commerce Solutions te integreren.

Extra 'Internet-Powered' oplossingen van Cisco

In aanvulling op Cisco's Internet Commerce Solution ontwikkelt de Internet Business Solutions Group Internet-oplossingen voor personeelsdiensten, klantenzorg en management van de toeleverkanalen. Deze oplossingen zullen later dit jaar worden geannonceerd.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 16.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com.

Voor meer informatie: Bezoek PR contacten.

toolbar

Copyright © Cisco Systems Inc. 1999 Laatst gewijzigd op: 23 feb 1999. Heeft u vragen of opmerkingen n.a.v. deze website? Mail ons!