Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 22-02-1999

Zondag 21 Februari

ONDER INVLOED (Sint Anthonis)

In de nacht van vrijdag op zaterdag is op de Breestraat in Sint Anthonis een 32-jarige inwoner van Grave bekeurd terzake het rijden onder invloed. De auto waarin de man reed bleek bovendien niet verzekerd. Toen de politie zijn rijbewijs wilde invorderen bleek dat hij geen rijbewijs had. Dit was reeds eerder ingevorderd wegens het rijden onder invloed.

GEWONDE BIJ SCHIETPARTIJ (omgeving Cuijk)

In de nacht van zaterdag op zondag is een 23 jarige inwoner van Nijmegen gewond geraakt bij een schietpartij. De man is in een been getroffen en overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De oorzaak van en de lokatie waar het schietincident zich heeft voorgedaan is bij de politie nog niet bekend. Het slachtoffer is na de schietpartij vervoerd in een personenauto waarna men in een cafe in Cuijk de politie en de ambulance alarmeerde. De chauffeur van de auto waarmee het slachtoffer is vervoerd, een eveneens 23-jarige Nijmegenaar, is aangehouden. Een uitgebreid onderzoek naar de schietpartij wordt ingesteld.

DIEFSTAL UIT PASTORIE (Cuijk - Sambeek)

Uit de pastorie aan de Kerkstraat in Cuijk is zaterdagavond ingebroken. Men heeft de achterdeur opengebroken. Binnen is zijn twee tussendeuren geforceerd waarna men enkele sleutels en een geldbedrag van ongeveer f. 450,00 heeft weggenomen.

Ook de pastorie aam de Grotestraat in Sambeek was doelwit van inbrekers. Daar werd de voordeur opengebroken. De gehele pastorie is doorzocht maar er wordt vooralsnog niets vermist.

INBRAAK WONING (Mill)

In de nacht van zaterdag op zondag is er ingebroken in een woning aan de Langenboomseweg in Mill. De toegangsdeur is met een breekvoorwerp open gebroken waarna men geld, een videorecorder, een videocamera, een fotocamera en een cd-speler heeft weggenomen.

ONDER INVLOED (Boxmeer)

Op de Julie Postelsingel in zijn woonplaats Boxmeer werd in de nacht van zaterdag op zondag proces-verbaal opgemaakt tegen een 40 jarige automobi list. De ademtest op het politiebureau wees uit dat de man te veel alcohol had gebruikt.