3Com koppelt PC's met USB-technologie aan Ethernet

Datum nieuwsfeit: 22-02-1999

3Com koppelt PC's met USB-technologie aan Ethernet

Ethernet-connectiviteit voor consument en kleinbedrijf

Maarssen / Brussel, 22 februari 1999 - 3Com introduceert de 3Com USB Network Interface waarmee consumenten, telewerkers en kleine bedrijven eenvoudig desktops of notebooks met een Universal Serial Bus (USB) aan een 10Base-T Ethernet-netwerk kunnen koppelen, zonder hun systeemkast te hoeven openen.

De 3Com USB Network Interface is speciaal voor Windows 98 ontwikkeld en is direct in de USB-poort van PC's en laptops in te pluggen. De USB Network Interface functioneert als een gewone netwerkkaart en zorgt voor directe verbinding met een Ethernet-LAN. Via de Ethernet-verbinding kunnen gebruikers met de muis documenten verslepen naar andere computers, kunnen ze gezamenlijk gebruik maken van printers en Internet-toegang, e-mail ontvangen en verzenden, interactieve spelletjes spelen en toegang krijgen tot de CD-ROM/backup-drives van andere PC's in het LAN.

Volgens onderzoek van Cahners In-Stat Group beschikken meer dan 20,6 miljoen huishoudens in de Verenigde Staten over twee of meer PC's en analisten verwachten dat dit aantal in de komende twee jaar zal verdubbelen. Wereldwijd zijn er meer dan 102 miljoen PC's voorzien van USB-poorten. Juist bij thuisgebruikers zal de vraag naar netwerkoplossingen enorm toenemen om te voorzien in de behoefte aan gedeelde toegang tot het Internet en digitale informatie en geautomatiseerde bronnen op de PC's. Cahners In-Stat verwacht dat deze thuisnetwerkmarkt zal groeien naar een omvang van 1,4 miljard dollar in 2003.

De 3Com USB Network Interface is direct leverbaar en kost fl. 150,- / Bfr. 2.700,-

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie