Nieuwe hubs en switch in laaggeprijsde HP Procurve

Datum nieuwsfeit: 23-02-1999

Hewlett-Packard persbericht

NIEUWE HUBS EN SWITCH IN DE LAAGGEPRIJSDE HP PROCURVE PRODUCTREEKS

Amstelveen, 23 februari 1999 - Vandaag breidt Hewlett-Packard de HP ProCurve Networking productreeks uit met de HP ProCurve 10/100 Hub 12M en 24M en de HP ProCurve Switch 2224.

De poorten van deze uiterst laaggeprijsde hubs en switch schakelen afhankelijk van de aangesloten apparatuur automatisch om van 10Base-T naar 100Base-T. De hubs zijn daarmee ideaal voor het verbinden van verschillende werkgroep-netwerken. De switch maakt iedere combinatie van 10/100 Mbps apparatuur mogelijk en is daarmee bij uitstek geschikt voor netwerkomgevingen waar wordt gemigreerd van 10Base-T naar 100Base-T.

HP ProCurve Switch 2224
De HP ProCurve Switch 2224 heeft geen managementfaciliteiten en beschikt over 24 10/100 zelfinstellende RJ-45 poorten die ieder afzonderlijk 'onderhandelen' over half of full duplex netwerkverkeer. Het overzichtelijke LED-display op de switch levert op ieder moment informatie over het actuele netwerkverkeer en de status van iedere poort. De switch beschikt ook over een slot waarin een poort voor 100Base-FX glasvezelcommunicatie kan worden gemonteerd.

HP ProCurve 10/100 Hubs 12M en 24M
De HP ProCurve 10/00 Hubs 12M en 24M beschikken over 12 respectievelijk 24 RJ-45 poorten. Iedere poort stelt zich afhankelijk van de daarop aangesloten apparatuur automatisch in op 10Base-T of 100Base-T. De nieuwe hubs beschikken over management-faciliteiten op basis van SNMP, RMON en Extended RMON. Daarmee kan van alle faciliteiten van HP Proactive Networking gebruik worden gemaakt, inclusief de 'find-fix-inform' functionaliteit en een Web-interface. Het actuele netwerkverkeer en de status van de poorten kunnen ook op een LED-display worden afgelezen.

Dankzij de ingebouwde MDI/MDI-X keuzeschakelaar kunnen de HP ProCurve 10/100 Hubs 12M en 24M eenvoudig worden verbonden met andere hubs en switches die met standaard twisted-pair bekabeling werken. De nieuwe hubs hebben een smal profiel van 17,1 inch (1U) en laten zich eenvoudig in een rack monteren.

HP levert een complete lijn netwerkproducten, zoals Ethernet hubs en switches, applicaties voor netwerkbeheer en apparatuur voor remote connectivity en hogesnelheids-netwerken.
Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over HP en HP netwerkproducten is te vinden op Internet-pagina: www.hp.com/go/procurve.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk