3Com introduceert nieuwe 56K GSM modemkaart

Datum nieuwsfeit: 24-02-1999

3Com introduceert nieuwe 56K GSM modemkaart

Hoge, betrouwbare performance en krachtige GSM-connectiviteit

Maarssen / Brussel, 24 februari 1999 - 3Com is gestart met de levering van de Megahertz 56K Global GSM Winmodem PC Card. De nieuwe modemkaart is ontworpen voor toepassing in Windows 95/98 notebooks en biedt gebruikers betrouwbare toegang tot e-mail, Internet en het bedrijfsnetwerk voor data- en faxcommunicatie via een V.90 lijnverbinding. Reizende gebruikers kunnen wereldwijd hun voordeel doen met de draadloze GSM-connectiviteit van de nieuwe modemkaart en zijn niet meer afhankelijk van een fysieke telefoonaansluiting. Nokia heeft de kaart goedgekeurd en in licentie genomen, zodat hij nu geschikt is voor draadloze communicatie met de Nokia 3100, 8110, 8110i en 4148 GSM-telefoons.

Via een fysieke verbinding levert de Megahertz 56K Global GSM Winmodem PC Card in Windows 95-omgevingen tot 90 procent hogere doorvoer van sterk comprimeerbare bestanden dan andere PC cards. De architectuur van de Winmodem PC Card verlegt tot 35 procent van de werklast van het modem naar de CPU van de notebook, die daardoor overigens slechts 4 procent extra wordt belast. Dat betekent efficiënter gebruik van modem en PCU en hogere performance en doorvoer.

De Megahertz 56K Global GSM Winmodem PC Card ondersteunt download-snelheden tot 56 Kpbs en tot 14,4 Kbps voor faxcommunicatie. Hij onderteunt de V.90 en x2 standaarden en is met de bijgeleverde WorldPort software snel en eenvoudig te configureren voor het land waarin de gebruiker zich bevindt. Via een flash-upgrade kan snel nieuwe functionaliteit worden toegevoegd. De kaart is beschikbaar met een kabelconnector of met een ingebouwde XJACK-connector, die op elke standaard telefoonkabel kan worden aangesloten.

De 3Com Megahertz 56K Global GSM Winmodem PC Card is te koop voor een adviesprijs van fl. 490,- / Bfr. 8.970,- en is direct leverbaar.

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie