Oracle brengt nieuwe Internet directory-software op de markt

Datum nieuwsfeit: 24-02-1999

Oracle brengt nieuwe Internet directory-software op de markt

Nieuwe oplossing van Oracle biedt ongekende schaalbaarheid, betrouwbaarheid en beveiligingsmogelijkheden en integreert met de Novell Directory Services

De Meern, 23 februari 1999 – Oracle Corporation introduceert de eerste op de Oracle-database gebaseerde directory-software. De Oracle Internet Directory (OID) is een op open standaarden gebaseerde directory die netwerkbeheer vergemakkelijkt. Daarnaast biedt OID eindgebruikers één toegangspunt tot netwerkbronnen, de informatie en de applicaties op een netwerk.

OID is verkrijgbaar in een enterprise-versie voor telecommunicatieaanbieders, en in een hosting-versie voor Internet Service Providers. OID is een schaalbare, voor meerdere platforms geschikte directory-structuur voor betrouwbare en veilige Internet-services, vanzelfsprekend volledig gebaseerd op de LDAP-standaard.

OID en NDS

Verder kondigden Oracle en Novell aan OID en Novell Directory Services (NDS) te integreren. Deze interoperabiliteit biedt de IT Manager één toegangspunt tot netwerk- en informatiebronnen alsook tot Web-gebaseerde applicaties. Deze vereenvoudiging stroomlijnt het beheer van directories en informatie en levert belangrijke kostenbesparingen op.

OID: half miljard toegangen

De nieuwe directory-software is gebaseerd op Oracle8i en verbetert de robuuste directory-managementtools en -services. Momenteel kan OID meer dan een half miljard toegangen tot een directory verzorgen en tienduizenden gebruikers tegelijkertijd ondersteunen. Dit is een enorme verbetering in vergelijking met de huidige directories die op de markt zijn.

Doordat multinationals, telco’s en ISP’s ernaar streven altijd hetzelfde serviceniveau te bieden, is de directory-structuur van OID even betrouwbaar als de dial tone. Door de toepassing van multimaster replication worden de OID-directories altijd gesynchroniseerd. In combinatie met de Oracle Parallel Server-technologie en de grote backup-capaciteit is OID zeer betrouwbaar. Verder kunnen directory-wijzigingen on line worden uitgevoerd, waardoor de directory ook beschikbaar blijft als er onderhoud uitgevoerd wordt. "De Oracle Internet Directory is een belangrijke vooruitgang voor de structuur en functionaliteit van directories", aldus Theo Rinsema, Marketing Manager bij Oracle Nederland. "Op het Web gebaseerde directories zijn bedrijfskritische onderdelen van Internet-applicaties. Daarom moeten gebruikers eenvoudige toegang krijgen tot de informatie en applicaties die ze nodig hebben, waar ze zich ook bevinden. De Oracle8i database biedt momenteel de meest schaalbare opslag voor directory-data met de hoogste beschikbaarheid."

OID stroomlijnt het beheer van de directory door de integratie van e-wallets en toegangsprivileges en het onderhoud van routingprotocollen, systeemmanagement en servicekwaliteit. Daarnaast bespaart OID tijd en geld door de integratie van gebruikersvoorkeuren, bedrijfsdirectories en andere informatie, zoals human resource data en e-mailadresboeken. Bovendien biedt OID zeer hoge veiligheidsgaranties door een geavanceerde toegangsbeveiliging. Hierdoor wordt de toegang tot bestanden en applicaties in hoge mate gecontroleerd, en kunnen ook verschillende autorisatieniveaus worden aangegeven, bijvoorbeeld op basis van anonimiteit of op basis van gebruikersprofielen.

Oracle Corporation

Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 140 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com

Voor Oracle-productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Meer informatie voor de redactie:

Oracle Nederland BV Lammers van Toorenburg PR

Monique Potters Emile Voogt

telefoon 030 669 9853 telefoon 030 656 5070

fax 030 669 9926 fax 030 656 5473

e-mail (mpotters@nl.oracle.com) e-mail (emile@lvtpr.nl)