Nieuwsbank vond voor u onderstaand persbericht:
@Home Nederland lanceert media development programma
(advertentie)
Neem 'n abonnement | Uw reactie is welkom |

Onderstaande tekst is op 24-02-1999 (19990224) opgenomen in de Nieuwsbank-database van Nederlandstalige persberichten.
Klik op deze link voor later versie of kopie: http://www.nl.home.com/nieuws/press_release8.html
Klik op deze link voor het originele bericht: http://www.persberichten.com/pb6/@home/11feb99@home2.htm

nb10

@HOME NEDERLAND LANCEERT MEDIA DEVELOPMENT PROGRAMMA IN DE BENELUX

Amsterdam, 11 februari 1999 – Breedband Internetaanbieder @Home Nederland, de joint venture van het Amerikaanse @Home Network, chipfabrikant Intel en de Nederlandse kabelbedrijven Castel en Palet Kabelcom, heeft in de Benelux het Media Development Programma (MDP) gestart. Dit unieke programma van @Home voorziet er onder andere in dat nationale en internationale content providers en Internetontwikkelaars de beschikking krijgen over de specifieke producten en technologieŽn die nodig zijn om Internetcontent te optimaliseren voor het breedbandnetwerk van @Home Nederland. Ook krijgen deelnemers de mogelijkheid om gebruik te maken van de cachingtechnologie, waardoor de site van de partner sneller toegankelijk gemaakt wordt op de service van @Home Nederland.

Bertelsmann’s BOL.COM Nederland, Segasoft, Liquid Audio, AND Publishers, Lost Boys Interactive en NAIT (Nieuw Amsterdam IT Groep) hebben zich inmiddels als eerste partijen aangesloten bij het Media Development Programma van @Home Nederland.

De meerderheid van de huidige Amerikaanse en Canadese content partners, zoals CNN, Bloomberg, Cnet en USA Today zijn begonnen als deelnemers aan het MDP.

Ook zal er in Nederland een advertentieprogramma worden gelanceerd. Zo heeft bijvoorbeeld Unilever inmiddels succesvol ervaring opgedaan met adverteren op de @Home Network service in de Verenigde Staten en deze ervaring zal @Home Nederland goed van pas kunnen komen.

"Wij zijn erg blij met de enthousiaste reacties op het Media Development Programma in Nederland, vooral gezien de korte tijd waarbinnen deze partijen hebben besloten te participeren. Wij verwachten dat nog meer uitgevers, omroepen, producenten van multimediatoepassingen en andere content providers zich aan zullen sluiten", zegt Rik Rensen, Director of Programming & Content bij @Home Nederland. "Door gebruik te maken van onze geavanceerde kabelinfrastructuur, kunnen deelnemers de distributie van hun content in belangrijke mate uitbreiden."

Suzan Fluitman, Media Development Manager bij @Home Nederland, wijst op de voordelen van de samenwerking. "De @Home service brengt een breed scala van rubrieken als Nieuws, Financieel, Sport, Games en dergelijke, die voor content partners een uitstekende mogelijkheid bieden om hun content op de meest aantrekkelijke wijze weer te geven. Ook voor adverteerders is het aanbod van @Home uitermate interessant om de uitgebreide mogelijkheden van breedband gezamenlijk te onderzoeken en te benutten.

"De doelstelling van BOL Nederland om Bertelsmann’s prominente rol in de mediawereld ook via breedband te verkrijgen, sluit goed aan bij de mogelijkheden die @Home biedt in relatie tot de multimediale content en haar hoogwaardige ‘user experience", zo licht Rick van Boekel, Managing Director van BOL Nederland de deelname aan het MDP toe.

@Home Nederland

@Home Nederland ( www.nl.home.com) is een joint venture van @Home Network (www.home.net), Intel (www.intel.com), Palet Kabelcom (www.paletkabel.com) en CasTel (www.castel.nl). Het bedrijf richt zich op het aanbieden van multimedia breedbanddiensten waaronder Internettoegang, video on demand, muziek van cd-kwaliteit en online computerspellen aan Nederlandse bedrijven en particulieren.

In de Verenigde Staten is @Home Network momenteel de snelst groeiende breedband Internetaanbieder met meer dan 300.000 abonnees en een dekking van ruim 58 miljoen huishoudens. @Home Network werkt in Amerika samen met onder andere CNN Interactive, USA Today, ABC Sport en The New York Times.

@Home Nederland voert gesprekken met uitgevers, omroepbedrijven en producenten van multimediatoepassingen om tot vergelijkbare samenwerkingsverbanden te komen.

Verder biedt @Home Nederland haar technische infrastructuur en multimedia-inhoud als turn key-oplossing aan Nederlandse kabelbedrijven aan.

Voor meer informatie:

@Home Nederland Lammers van Toorenburg PR

Jamie Howard Charly Lammers van Toorenburg of Klaas Doornbos

telefoon: 020 - 586 44 89 telefoon: 030 - 65 65 070

e-mail: howard@corp.home.net e-mail: charly@lvtpr.nl of klaas@lvtpr.nl

Herlezen
N\I\E\U\W\S\bank
Introductie | Persberichten Vandaag | Pers Agenda | Persberichten Zoeken | Persbericht plaatsen | Abonneren | Adverteren | Zonder frames |