SAPflash - 1999, editie 1

Datum nieuwsfeit: 24-02-1999

SAPflash - 1999, editie 1

Hoofdpunten:

1. SAP levert Accelerated Automotive-oplossing voor meer dan 20 autoleveranciers wereldwijd

2. SAP en EDS annonceren samenwerking voor de eerste outsourcing-applicatie in zijn soort

3. Drie grote Airbus-fabrikanten gebruiken SAP Aerospace and Defense oplossing

4. CompUSA kiest SAP Retail als strategische partner
5. The Home Depot selecteert SAP R/3 als wereldwijde standaard
6. SAP en ACNielsen vormen alliantie
---------

1. SAP levert Accelerated Automotive-oplossing aan meer dan 20 autoleveranciers wereldwijd

SAP AG heeft aan meer dan 20 autoleveranciers de SAP Accelerated Automotive-oplossing verkocht. SAP Accelerated Automotive is een geconfigureerde branchespecifieke businessoplossing voor autoleveranciers om snelle, succesvolle SAP R/3-implementaties op maat uit te voeren. De combinatie van optimale processen, industriespecifieke documentatie en bewezen implementatiemethoden verzekert autoleveranciers van dezelfde uitgebreide en krachtige SAP Automotive-oplossing die ook door vele autofabrikanten gebruikt wordt.

2. SAP en EDS annonceren eerste toepassing voor outsourcing

Electronic Data Systems Corp en SAP America, Inc. maken bekend dat zij een overeenkomst hebben gesloten om een strategische toepassing voor outsourcing te bieden aan het midden- en kleinbedrijf. De samenwerking voorziet in een simpele, betaalbare en technologische oplossing, die SAP-bedrijfssoftware combineert met EDS-expertise. Met deze oplossing kunnen midden- en kleinbedrijven op dezelfde wijze opereren en connecties leggen als grote ondernemingen dat doen met bedrijfsbrede zakelijke toepassingen. Het effectief managen van zakelijke processen, zoals human resources, administratie en productie, wordt door het midden- en kleinbedrijf vaak geassocieerd met enterprise resource planning (ERP) en tot nu toe werd dit gezien als een oplossing die alleen voor grote ondernemingen is weggelegd.

3. Drie grote Airbus-fabrikanten gebruiken SAP Aerospace and Defense oplossing

SAP AG, wereldwijd marktleider in bedrijfsbrede zakelijke software, maakt bekend dat drie grote Airbus-fabrikanten besloten hebben te werken met de SAP-oplossing Aerospace and Defense. De bedrijven die met deze oplossing gaan werken zijn Aerospatiale Division Airbus and Division ATR, DaimlerChrysler Aerospace AG (DA) en het Britse Aerospace. Alle drie de bedrijven zijn lid van het European Airbus Consortium.

4. CompUSA kiest SAP Retail als strategische partner

SAP America, Inc., maakt bekend dat CompUSA Inc., een vooraanstaand detailhandelaar en wederverkoper van PC's en daaraan gerelateerde producten en diensten, SAP Retail heeft geselecteerd als infrastructuur voor de zakelijke toepassingen. Het bedrijf zal SAP Retail, alle kernmodules van SAP R/3, service management en het SAP Business Information Warehouse (SAP BW) gebruiken als geïntegreerde oplossing om de verdere ontwikkeling te ondersteunen van het organisatiemodel van CompUSA van het huidige transactie businessmodel naar het dienstverlenende relationshipmodel.

5. The Home Depot selecteert SAP R/3 als wereldwijde standaard

SAP America, Inc. maakt bekend dat The Home Depot (NYSE: HD) de SAP R/3-oplossing zal implementeren in de vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika. In eerste instantie implementeert de retailgigant SAP Financials, Logistics en Warehouse management in winkels in Chili en Argentinië, waarbij het toewerkt naar een bedrijfsbreed systeem dat voorziet in de benodigde schaalbaarheid en flexibiliteit om de onderneming te ondersteunen bij het behalen van haar lange termijndoelstelling.

6. SAP en ACNielsen vormen alliantie om informatie- en business-procesmogelijkheden te bieden en aanbiedingen voor de consumentenproductindustrie te vergroten

SAP America, een vestiging van SAP AG, wereldwijd marktleider in bedrijfsbrede zakelijke software, en ACNielsen onderdeel van ACNielsen Corp. maken een strategische alliantie bekend. Het eerste resultaat van deze overeenkomst is dat de twee bedrijven hun krachten hebben gebundeld om het SAP Business Information Warehouse (SAP BW) te combineren met externe marketinginformatie van drie ACNielsen Diensten: ACNielsen SCANTRACK dat verkooppunt en basisinformatie vastlegt van de kanalen binnen de detailhandel; ACNielsen Homescan Consumer Panel, waarvoor 52.000 huishoudens wekelijks inzicht geven in hun koopgedrag, ongeacht winkel of soort aankoop; ACNielsen Workstation Infoserver dat een nieuw 32-bit platform vormt, waarmee toegang wordt verkregen tot alle ACNielsen-informatie. Deze drie gezamenlijke diensten bieden SAP-gebruikers toegang tot een virtueel informatiecentrum.

---------

Alle Engelstalige persberichten kunt u vinden via www.sap.com/press/index.htm
Alle Nederlandstalige persberichten staan op www.sap.com/netherlands/pers/index.htm

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met :

SAP Nederland B.V., Karin Venverloo, telefoon 073 - 64 57 537, e-mail: karin.venverloo@sap-ag.de
of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Judy van Kamperdijk, telefoon 023 - 56 28 208, e-mail: (judyvk@monogram.nl)

Judy van Kamperdijk
Monogram Communication Strategies (MCS) BV PO Box 3120