Intuïtieve interface Inxight verandert zicht op data

Datum nieuwsfeit: 24-02-1999

Table Lens componentsoftware voor business intelligence applicaties:

Intuïtieve interface van Inxight verandert zicht op data radicaal

Amstelveen, 24 februari 1999
Inxight Software, een Xerox New Enterprise onderneming, introduceert software die gebruikers in staat stelt omvangrijke spreadsheets op een geheel nieuwe manier te bekijken. De grafische user interface (GUI) Table Lens brengt patronen aan het licht die voorheen intensieve statistische bewerkingen vereisten of zelfs geheel aan de aandacht ontsnapten. Met Table Lens zien gebruikers gelijktijdig zowel de kleinste details in hun spreadsheets als een helicopterview over hun complete datatabellen. De GUI wordt aan softwarehuizen geleverd als componentsoftware.

Intuïtief
"De Table Lens interface is zo intuïtief dat hij een verandering teweeg zal brengen in de manier waarop mensen omgaan met data," aldus Ramana Rao, chief technology officer bij Inxight Software. "Table Lens is het resultaat van meer dan 15 jaar research op het gebied van user interfaces sinds de ontwikkeling van de allereerste GUI door het PARC onderzoekscentrum van Xerox."

Snel patronen ontdekken
Table Lens is bij uitstek geschikt voor integratie in business intelligence applicaties die werken met grote datatabellen. Gebruikers van traditionele statistische en analytische softwarepakketten hebben een hypothese nodig voor zij data doorzoeken. In plaats van kolommen met ruwe cijfers, geeft Table Lens een grafische weergave van data in omvangrijke tabellen. Met Table Lens identificeren gebruikers snel patronen en relaties binnen databestanden en kunnen zij de ruwe data omzetten in bruikbare informatie. De gepatenteerde Focus+Context technologie in Table Lens stelt hen in staat alle data te overzien en gelijktijdig markeringen aan te brengen in onderliggende lagen data; deze markeringen blijven gehandhaafd bij het sorteren en manipuleren van kolommen data.

Extra controle bij data-analyse
Met Table Lens houden gebruikers tijd over om nieuwe vraagstukken en veronderstellingen te onderzoeken, in plaats van al bestaande kennis te evalueren. Applicatie-ontwikkelaars die Table Lens integreren in hun business intelligence oplossingen bieden hun klanten de mogelijkheid eenvoudig de programmaresultaten te bekijken en voegen een extra controleniveau toe aan de analyse van data. De nieuwe software is per direct leverbaar voor OEM's en kan worden getest op de website van Inxight Software, www.inxight.com.

Inxight Software
Inxight ontwikkelt componentsoftware die, opgenomen in producten van andere software-ontwikkelaars, toegang tot en beschikbaarheid van digitaal opgeslagen informatie verbetert en vereenvoudigt. Voorbeelden van producten zijn linguïstische software voor het vinden en analyseren van tekstmatige informatie en grafische user interfaces voor het oproepen, visueel weergeven en analyseren van informatie. Afnemers van de Inxight componentsoftware zijn ondermeer Verity, InfoSeek, Oracle, America Online, NetCarta en Fujitsu.