Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Persberichten 23 februari 1999/

Berichten uit Helmond
Helmond: Inbraak in bedrijf
Op dinsdagmorgen tussen 0.15 uur en 8.00 uur is er ingebroken in een café aan de Markstraat. Toegang tot het pand werd verkregen na het openbreken van de voordeur. Uit het café zijn weggenomen, een spaarkassa met daarin enkele honderden guldens, 25 cd's een portemonnee met persoonsbescheiden en enkele sleutels.

Helmond: Dierenmishandeling
Gisteren trof een bewoonster van het Twentehof een luchtbukskogeltje aan in de rug van haar kat. Vorige week heeft men ook al een luchtbukskogeltje in een van haar katten geschoten. De dierenarts constateerde toen dat het luchtbukskogeltje door een long van de kat was geschoten. Beide katten zijn onder behandeling bij de dierenarts.

Helmond: Aanhouding tasjesdieven
Op dinsdagmiddag omstreeks 17.25 uur zijn op de Margrietlaan twee jongens van 10 en 11 jaar uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor hadden zij een tas uit een loopwagentje van een 75- jarige vrouw uit Helmond gestolen. De jongens zijn overgebracht naar het politiebureau. Na verhoor zijn zij overgedragen aan hun ouders. De jongens zijn voor verdere afhandeling verwezen naar bureau Halt.

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Vernieling

Een 35-jarige bewoner van het OC-Eindhoven heeft dinsdagmiddag omstreeks 16.35 uur in het gebouw aan de Oirschotsedijk een bureau in het gebouw omgegooid. De lades en het bureau zijn daarbij ontzet. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Bedreiging
Op dinsdagmiddag omstreeks 16.35 uur zijn op de Onze Lieve Vrouwestraat drie mannen, 45, 33 en 32 jaar, uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor hadden zij op de Hudsonlaan een 45-jarige man uit Eindhoven bedreigd. Aan het politiebureau bleek bij onderzoek dat zij zich niet schuldig hadden gemaakt aan enig strafbaar feit. Zij zijn direct in vrijheid gesteld. De 45-jarige Eindhovenaar deed een valse melding. De man is onder behandeling van het RIAGG.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Op dinsdagmiddag tussen 15.00 uur en 16.00 uur is op de John F Kennedylaan een snelheidscontrole gehouden. 1366 voertuigen zijn gecontroleerd. 79 reden harder dan de toegestane snelheid van 80 km/u. Zij kregen een proces-verbaa
l. Ongeveer 50% van hen reden harder dan 100 km/u.

Overige berichten uit de regio
Waalre: Winkeldiefstal

Op dinsdagmiddag omstreeks 15.45 uur is in een winkel aan de Petunialaan een 58-jarige vrouw uit Valkenswaard aangehouden. Kort daarvoor had zij een flesje parfum van fl. 10,45 gestolen. De vrouw is overgebracht naar het politiebureau. Zij kreeg een boete van fl. 240,-

Valkenswaard: Snelheidscontrole

Op dinsdagmiddag is op de Luikerweg een snelheidscontrole gehouden. Van de 529 gecontroleerde voertuigen reden er 144 harder dan de toegestane snelheid van 80 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 134 km/u.