NVM ontwikkelt regels rond inschrijving

Datum nieuwsfeit: 26-02-1999

NVM

NVM ONTWIKKELT REGELS ROND INSCHRIJVING

NVM Wonen, één van de vier vakgroepen van de Nederlandse Vereniging van Makelaars o.g. en vastgoeddeskundigen NVM, wil richtlijnen ontwikkelen rond de inschrijving, een biedingprocedure voor het aankopen van woningen wanneer er veel gegadigden zijn. De vakgroep wil dat potentiële kopers bij inschrijving uitgebreid zijn geïnformeerd over het hoe, wat, wanneer en waarom.

Op dit moment gelden buiten de wettelijke bepalingen in het BW inzake overeenkomsten geen regels voor verkoop via inschrijving. Door richtlijnen op te stellen, hoopt NVM Wonen er de scherpe kantjes van af te halen. Op dit moment neemt het aantal inschrijvingen in bepaalde woningmarktgebieden in de Randstad snel toe als gevolg van de voortdurende schaarste van het aanbod. Hierdoor neemt het aantal irritaties in de markt snel toe als gevolg van verkeerde verwachtingen, teleurstellingen of onduidelijkheden.
De juiste invulling van de richtlijn wordt voorbereid door een werkgroep, die eind maart haar advies gereed hoopt te hebben.

Bij NVM Wonen zijn 2.500 woningmakelaars aangesloten. In totaal zijn 3000 makelaars o.g. en vastgoeddeskundigen lid van de NVM.

Voor meer informatie: NVM-afdeling public relations, telefoon (030) 6085170. E-mail: (Y.Geerts@nvmorg.nl)

26 feb 99 13:25