Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 26-02-1999

Donderdag 25 Februari

GEWOND NA AANRIJDING (Nieuwkuijk)

Afgelopen nacht is een 17-jarige bromfietser uit Vlijmen gewond geraakt. Hij reed met zijn bromfiets over de Deken van Baarstraat in Nieuwkuijk en botste frontaal tegen een aan de zijde van rijbaan geplaatst container. De jongen liep schaafwonden en diverse kneuzingen op. Zij bromfiets werd totaal vernield. De container was geheel onverlicht en bleek een verkeersgevaarlijk object te zijn. Op last van de politie worden door de eigenaar van de container maatregelen genomen.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan de Europalaan in 's-Hertogenbosch. Uit het magazijn zijn een nog onbekend aantal computers gestolen.

VERDUISTERING KLEDING ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is op het bedrijf van zijn werkgever in 's-Hertogenbosch een 35-jarige Vlijmenaar aangehouden wegens verduistering. De verdachte wordt er van verdacht meerdere malen kleding van zijn werkgever te hebben verduisterd. In de auto van de verdachte werd een doos met kledingstukken aangetroffen die hij kort tevoren had weggenomen. Er is een onderzoek ingesteld in de woning van de verdachte in Vlijmen. Ook daar is een grote hoeveelheid (ca. 800 stuks), vermoedelijk verduisterde kledingstukken aangetroffen en inbeslaggenomen.

POLITIEMAN IN GEZICHT GESLAGEN (Oudheusden)

Een politieman van het politieteam Heusden is vanmorgen bij een poging een 18-jarige verdachte aan te houden hard met de vuist in het gezicht gestompt. De verdachte moest worden aangehouden wegens zijn betrokkenheid bij een op Nieuwjaarsdag plaatsgevonden openlijke geweldpleging in de gemeente Heusden. Toen er vanmorgen twee agenten aan de woning van de verdachte kwamen om hem aan te houden weigerde de 18-jarige alle medewerking en verzette zich hevig. Pogingen van de beide ouders om hem tot bedaren te brengen, liepen op niets uit. Bovendien kreeg hij nog eens hulp van een aanwezige broer, die een van de agenten beetpakte. Eerst nadat er twee collega's assistentie kwamen verlenen lukte het de verdachte te boeien en over te brengen naar het politie te 's-Hertogenbosch waar hij is ingesloten. De verdachte uitte daarbij nog diverse bedreigingen.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is vanaf de Erasmusstraat in 's-Hertogenbosch een rode personenauto van het merk Peugeot en voorzien van het kenteken FJ-VL-11 gestolen.

WONINGINBRAAK (Rosmalen)

Woensdagavond is er ingebroken in een woning aan de Venstraat in Rosmalen. Men is de woning binnengekomen door de achterdeur te forceren. Uit de woning is een videorecorder weggenomen. Uit de schuur van de woning is een bromfiets meegenomen.

POGING TOT DIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond hebben twee onbekend gebleven personen getracht op het station in 's-Hertogenbosch een 47-jarige Zweed van zijn koffer te bestelen. De diefstal mislukte omdat de Zweed het tijdig in de gaten kreeg. Hij werd, terwijl hij op een perron op de trein stond te wachten, aanges proken door een hem onbekende man. Zijn koffer had hij tussen zijn benen op de grond geplaatst. Er verscheen een tweede man ten tonele die hem van achteren was genaderd, deze trachtte de koffer weg te nemen. Daarop pakte de Zweed de man die hem had aangesproken beet. Die pakte op zijn beurt een mes en dreigde daarmee. Hij werd toen losgelaten en de beide verdachten sprongen vervolgens zonder buit in de trein richting Utrecht.

ZONDER RIJBEWIJS MET ALCOHOL ACHTER STUUR ('s-Hertogenbosch)

Vanmiddag is op de Aartshertogenlaan in 's-Hertogenbosch een 44-jarige Bosschenaar betrapt op het rijden onder invloed. De man gebruikte de drank vannacht en dacht dat de alcohol al wel uit zijn lichaam zou zijn. Bij controle bleek dat hij ook niet in het bezit was van een rijbewijs. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg uiteraard een rijverbod.