Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 26-02-1999

Donderdag 25 Februari

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Hoge Randweg in Volkel heeft de politie woensdagmorgen tussen 07.30 - 09.30 uur op snelheid gecontroleerd. Er werden twintig automobilisten gefotografeerd. De snelste reed 111 km. per uur. Tussen 11.30 - 13.30 uur werd een controle gehouden op de Bronkhorstsingel in Uden. Daar reden negentig bestuurders te hard.

RUIT VERNIELD, INBRAAK NIET GELUKT

Onbekenden hebben vannacht geprobeerd in te breken in een winkel aan het Brabantplein in Uden. Met een putdeksel werd gepoogd een etalageruit in te gooien. Er ontstond geen gat in de ruit, alleen een ster. Men is dus niet binnen geweest.

TE VEEL ALCOHOL

Op de N265 onder Uden heeft de politie afgelopen nacht een 46-jarige automobilist uit Uden aangehouden omdat hij teveel alcohol op had. De man kreeg een rijverbod van vier uur en een dagvaarding om op 31 maart voor de rechter te verschijnen.

GEREEDSCHAP WEG

Woensdagavond ontdekte een inwoner van Schaijk dat er in zijn schuur was ingebroken. Nadat een deur van de schuur aan de Klapperstraat geforceerd was heeft de inbreker enkele gereedschappen gestolen waaronder een boormachine, een cirkelzaag en een handboormachine. Waarde f.2.000,--.

GELD VERDWENEN

Uit de kantoorruimte van een bedrijfspand aan het Stadhuisplein in Veghel is afgelopen nacht geld verdwenen. In het pand werd een aantal kasten opengebroken waarna de dader er vandoor ging met een bedrag van ruim f.1.000,--.

INBRAAK IN NIEUWBOUWWONING

In een bijna opgeleverde woning aan de Antoniusstraat in Volkel is afgelopen nacht ingebroken. De bewoner mist zijn nieuwe inbouw kookplaat en oven. Van de woning werd een ruit vernield.