Nieuwsbank vond voor u onderstaand persbericht:
KPMG is 'uitstekende werkgever'
(advertentie)
Neem 'n abonnement | Uw reactie is welkom |

Onderstaande tekst is op 26-02-1999 (19990226) opgenomen in de Nieuwsbank-database van Nederlandstalige persberichten.
Klik op deze link voor later versie of kopie: http://www.kpmg.nl/KPMG/bibliotheek/persbericht_overzicht.html?ID=114970&BU=KNL
Klik op deze link voor het originele bericht: http://www.kpmg.nl/KPMG/bibliotheek/persbericht_overzicht.html?ID=114970

nb04

KPMG

26-02-1999
Hoe tevreden zijn de medewerkers bij KPMG?

Iedere twee jaar vraagt het internationale onderzoeksinstituut ISR (International Survey Research) KPMG-medewerkers naar hun oordeel over KPMG als werkgever. Salaris, werkomstandigheden, coaching, ontwikkelingsmogelijkheden, kwaliteit van het management, alles wordt geïnventariseerd.

Afgelopen najaar vond de meest recente meting plaats. De conclusie van het onafhankelijke onderzoekinstituut laat zich lezen als een advertentietekst:
KPMG is een uitstekende werkgever. Er heerst een prima werkklimaat, mensen hebben respect voor elkaar en zijn bijzonder collegiaal. Bovendien biedt KPMG medewerkers alle ruimte zich te ontplooien en krijgen vrouwen en mannen gelijke kansen. KPMG geeft professionals een stimulerende werkomgeving vol persoonlijke en zakelijke ontwikkelingsmogelijkheden.

Buitenstaanders zullen met de nodige scepsis kennis nemen van deze conclusies. De resultaten worden echter ondersteund door een vergelijking met het nationale en internationale bedrijfsleven. KPMG scoort 23 % hoger dan het landelijk gemiddelde (de zgn. Nederlandse Norm) en maar liefst 25 % hoger dan de Internationale Professionele Dienstennorm. De percentages van deze laatste zijn niet opgenomen.

Natuurlijk beleven KPMG´ers hun organisatie niet als de `hemel op aarde´. Zoals in elk bedrijf zijn er altijd zaken die voor verbetering vatbaar zijn. Om je een werkelijkheidsgetrouw beeld te kunnen vormen van KPMG als werkgever, klik dan hier voor de resultaten.

Heb je belangstelling voor de achtergrond van het Personeelssatisfactieonderzoek (PSO), klik dan hier.

Herlezen
N\I\E\U\W\S\bank
Introductie | Persberichten Vandaag | Pers Agenda | Persberichten Zoeken | Persbericht plaatsen | Abonneren | Adverteren | Zonder frames |