Kok en Netelenbos bezoeken Gelderland en Overijssel

Partij van de Arbeid

Wim Kok en Tineke Netelenbos bezoeken Gelderland en Overijssel
23 februari 1999 PvdA-voorlichting

Op zaterdag 27 februari bezoeken Wim Kok en Tineke Netelenbos de provincies Gelderland en Overijssel. De hele dag staat in het teken van het openbaar vervoer.

Het bezoek aan Gelderland begint om 11.00 uur op het centraal station in Nijmegen. Daar worden Kok en Netelenbos ontvangen door wethouder Jacques Thiele die een toelichting geeft op de plannen rond de spoorzone in Nijmegen. Vervolgens neemt het gezelschap, inmiddels aangevuld met PvdA-kamerlid Ferd Crone en PvdA-lijsttrekker in Gelderland Lily Jacobs de trein van 11.26 uur naar Arnhem via de Waalsprong en Elst. Deze trein komt om 11.41 uur in Arnhem aan.

In Arnhem worden de PvdA-ers ontvangen door wethouder Henri Lenferink die hen informeert over het project Arnhem Centraal. Daarna is er een ontvangst in het informatiecentrum Arnhem Centraal op het Stationsplein. Daar wordt het plan 'Met de sneltram de 21ste eeuw in' aan Kok en Netelenbos aangeboden door Jacobs en Crone. Uiterlijk 12.30 uur vertrekt Wim Kok naar Kampen.

In Kampen neemt Kok de trein naar Zwolle en legt zo een deel af van het traject van de geplande Hanze-spoorlijn. Hij arriveert om 13.44 uur op het station in Zwolle waar hij ontvangen wordt door de Gert-Jan Leerink, PvdA-fractievoorzitter in Zwolle, die een uitleg geeft over het openbaar vervoer in de regio. Het bezoek aan Overijssel is rond 14.00 uur afgelopen.