Dierenbescherming veilt van verwaarlozing herstelde pony's

Datum nieuwsfeit: 27-02-1999

DIERENBESCHERMING

Veiling verwaarloosde pony's zaterdag 12/2/99

Persuitnodiging

VEILING VERWAARLOOSDE

PONY'S OP ZATERDAG 27/2/'99

Geachte redactie,

Op 24 november vorig jaar nam de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming in samenwerking met de politie ruim honderd verwaarloosde pony's in beslag in Maartensdijk en Utrecht. Begin dit jaar kocht de Dierenbescherming alle dieren van het Openbaar Ministerie. Sinds die tijd zijn de dieren intensief verzorgd door medewerkers van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming en de bereden politie. A.s. zaterdag worden alle dieren geveild. Kandidaat-kopers zijn inmiddels geselecteerd en uitgenodigd. Doel van de veiling is vanzelfsprekend het vinden van een goed tehuis voor de dieren. De geselecteerde kopers dienen een koopovereenkomst te ondertekenen waarin zij o.m. verklaren goed voor de gekochte pony te zullen zorgen en het dier niet binnen zes maanden zullen verkopen. Houden kopers zich niet aan de voorwaarden, dan is de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming gerechtigd de dieren in beslag te nemen.

Mocht u bij de veiling aanwezig willen zijn, dan bent u zaterdag 27 februari a.s. vanaf 10.00 uur van harte welkom op ~de Raaphof~, Schoudermantel 52 in Bunnik, gelegen langs de A12 Utrecht-Arnhem. Als u de afslag Bunnik/Wijk bij Duurstede (afslag 19) neemt, vindt u ~de Raaphof~ direct rechts. Vanaf Arnhem rijdt u eerst onder de snelweg door en vervolgens rechtdoor.

Wij verzoeken u vriendelijk geen vooraankondiging te doen van dit evenement. Het terrein waar de veiling plaatsvindt kent een beperkte capaciteit. .Dagjesmensen'/kijkers zullen onherroepelijk teleurgesteld moeten worden.

24 feb 99 14:23