Verenigde Tuinbouwveilingen wil jongerenraad oprichten

Datum nieuwsfeit: 27-02-1999

Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt

VTN wil jongerenraad oprichten

De Verenigde Tuinbouwveilingen Nederland (VTN) heeft het voornemen een jongerenraad op te richten. Met een jongerenraad wil de VTN de betrokkenheid van jonge leden vergroten. De VTN heeft het idee om een jongerenraad in te stellen geopperd na een gesprek met de HAJK- sectorwerkgroep glastuinbouw in december. Jonge tuinders gaven in dat gesprek aan dat de communicatie naar de leden niet altijd even duidelijk was. Werkgroepvoorzitter Robert Bergenhenegouwen hoopt dat met een jongerenraad de jonge tuinders meer inspraak krijgen in het VTN-beleid. ,,Een jongerenraad moet het bestuur scherp houden. Het is niet de bedoeling dat in een jongerenraad kritische geluiden gesmoord worden. Daar ben ik ook niet bang voor. Ik heb een positief gevoel aan het gesprek met voorzitter T. Weitenberg overgehouden.'' Wanneer de jongerenraad daadwerkelijk opgericht zal worden is nog niet duidelijk. Ook over het aantal leden en de achtergrond van die leden is nog niets bekend. De VTN was niet bereikbaar voor een reactie. Op het NAJK-coöperatiecongres dat 27 februari plaatsvindt, zal een afgevaardigde van de VTN het idee van een jongerenraad bespreken met de aanwezige jonge tuinders.

Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt