Digitale democratie dichterbij: PNYX-ParleNet

www.db.nl/pnyx

29 februari 1999

PNYX-ParleNet

Een ontmoetingsplaats tussen politici en burgers.
Een volgende stap op weg naar de electronische democratie. Een gelegenheid voor volksvertegenwoordigers die geloven in de digitale democratie om de daad bij woord te voegen. Zo kan het nieuwste initiatief van DB.NL (Stichting Digitale Burgerbeweging Nederland)omschreven worden. Het initiatief heet PNYX-ParleNet. PNYX als analogie met de heuvel in het oude Athene, waar burgers en politici bij elkaar kwamen om de toestand in de wereld, of liever de stad, te bespreken.

ParleNet, omdat het initiatief een parlementaire missie heeft: via discussies tussen politici en burgers komen tot een snellere en effectievere afstemming tussen meningen bij de bevolking en het gedrag van de gekozen afgevaardigden.

De eerste stap op weg naar PNYX-ParleNet is een open discussielijst voor alle geinteresseerde burgers en vooral ook gekozen of te kiezen politici. PNYX staat geheel los van welke politieke partij dan ook.

URL: www.db.nl/Actueel.html

Organisatie: DB.NL