Lucent levert suite met geconvergeerde datatoepassingen

Datum nieuwsfeit: 01-03-1999

persbericht

Suite met geconvergeerde spraak- en data-toepassingen zal exclusief worden gedistribueerd via Lucent's regionale, indirecte distributiekanaal.

LUCENT TECHNOLOGIES SPEELT IN OP BEHOEFTE AAN GECONVERGEERDE SPRAAK- EN DATATOEPASSINGEN VAN KLEINE EN MIDDELGROTE ONDERNEMINGEN IN EUROPA, HET MIDDEN-OOSTEN EN AFRIKA

25 februari 1999, Amsterdam - Lucent Technologies kondigt vandaag aan dat zij zich zal gaan richten op de behoefte aan geconvergeerde spraak- en datatoepassingen van kleine en middelgrote ondernemingen (MKB) in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Lucent werkt nauw samen met haar bestaande en eventuele nieuwe dealers en distributeurs om te zorgen dat deze de juiste kennis, training en certificering krijgen om deze nieuwe suite van geconvergeerde spraak/data-toepassingen te kunnen aanbieden en ondersteunen. Hierbij zal gemikt worden op de MKB-markt die, volgens schattingen, goed is voor een omzet van USD 9 miljard in de regio.

"Eindgebruikers in het MKB-segment van de markt hebben steeds meer behoefte aan convergentie van spraak- en datanetwerken, zij willen dezelfde functionaliteit als Lucent aan grote bedrijven biedt," zegt Mark Popkiewicz, vice-president of world-wide channel development bij Lucent Technologies. "Zij zijn niet langer bereid om te investeren in verschillende netwerkinfrastructuren ter ondersteuning van hun spraak- en data-verbindingen. Ze hebben in de gaten dat door integratie van hun spraak/data-netwerken significante kostenbesparingen kunnen worden behaald en dat effectieve communicatienetwerken concurrentievoordeel kunnen opleveren."

Kleine bedrijven hebben behoefte aan oplossingen die optimaal aansluiten op hun bestaande infrastructuur en tegelijkertijd zorgen dat de kosten laag blijven. Ze hebben pro-ducten nodig die als modules zijn ontworpen, gebruiksvriendelijk zijn, grote flexibiliteit bieden en gemakkelijk kunnen worden uitgebreid als hun zakelijke behoeften veranderen. Verder hebben ze een grote behoefte aan goedgetrainde en servicegerichte dealers en distributeurs die het hele traject van levering, installatie en support kunnen verzorgen. En ze willen totaaloplossingen die zowel de fysieke (spraak- en data-overdracht via een enkel apparaat) als de softwarekant (callcenters , screen popping) van geconvergeerde systemen omvat.

Indirect distributiekanaal voor een suite van geconvergeerde oplossingen

De producten waaruit Lucent's suite van geconvergeerde spraak/data-toepassingen bestaat, zijn speciaal ontworpen voor en zullen exclusief worden gedistribueerd door het netwerk van dealers en distributeurs van Lucent Technologies' Business Communications Systems-groep in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA-regio). Lucent is hard bezig met het werven en opleiden van eersteklas dealers en distributeurs in de EMEA-regio om een optimaal kwaliteitsniveau te kunnen garanderen qua levering, installatie, training, en ondersteuning voor deze producten. Er zijn opleidings- en certificeringsprogramma's opgezet om te garanderen dat traditionele aanbieders van voice-only producten in staat zullen zijn om dataproducten aan te bieden en evenzo dat traditionele data-only aanbieders in staat zullen zijn om spraak-producten en bijbehorende ondersteuning aan te bieden.

Lucent's suite van geconvergeerde toepassingen is ontwikkeld en wordt geproduceerd in Europa met specifieke Europese ondernemingen in het achterhoofd. De suite is geschikt voor diverse, uiteenlopende zakelijke toepassingen, en is bij uitstek afgestemd op gebruik in de financiële sector, de zakelijke dienstverlening en de recreatie- en hospitality-sector:

CyberGear en ArgentOffice: twee oplossingen die dynamisch gebruik maken van ISDN voor spraak- en datacommunicatie, waarbij in één systeem voice switching-functionaliteit gecombineerd wordt met een data router en internet-connectiviteit met een firewall. CyberGear is ontwikkeld voor kleine kantoren tot zes aansluitingen, terwijl ArgentOffice zich richt op kantoren tot 96 aansluitingen.

EuroGeneris: een zeer uitgebreid en krachtig, open telefonieplatform op basis van ISDN-verbindingen dat automatische routering en supervised call forward mogelijk maakt.

INDeX: een ISDN-communicatieplatform dat overweg kan met spraak- en datatoepassingen. INDeX kan volledig op de behoefte van de individuele onderneming worden afgestemd: voice switching, callcenters, key system, data switching, networking, draadloos DECT-systeem, computertelefonie-integratie (CTI) en elke denkbare combinatie van deze systemen.

Lucent Technologies

Lucent Technologies heeft haar hoofdkantoor in Murray Hill, New Jersey. Het bedrijf ontwerpt, bouwt en levert een breed scala van openbare en bedrijfsnetwerken, communicatiesystemen en software, datanetwerksystemen, zakelijke telefoonsystemen en micro-elektronica-producten. Bell Labs is de onderzoeks- en ontwikkelingspoot van het bedrijf.

Meer informatie over Lucent Technologies is te vinden op de website: www.lucent.com.

Noot voor redacties