Eerste Internet Database 'Oracle8i' nu beschikbaar

Datum nieuwsfeit: 01-03-1999

Oracle8i nu beschikbaar

Eerste Internet Database nu verkrijgbaar voor Sun Solaris, HP-UX, IBM AIX, Compaq Unix, Windows NT en Sequent Dynix

De Meern, 1 maart 1999 – De eerste Internet Database en basis voor het Internet Platform van Oracle, Oracle8i, is per direct leverbaar. Het Oracle Internet Platform bevat onder meer de Oracle Applications Server en Oracle Tools. De plannen voor de Internet Database die vanaf vandaag beschikbaar is, werden in september vorig jaar door Larry Ellison onthuld.

Oracle8i is de eerste database die Java-programma’s, Web-sites en Internet-content volledig integreert. Als basis dient de betrouwbaarheid en schaalbaarheid van de Oracle8 database. Met Oracle8i zijn Internet-applicaties makkelijk en efficiënt te beheren. De Internet-applicaties kunnen door tienduizenden gebruikers tegelijkertijd via openbare of bedrijfsnetwerken benaderd worden.

Oracle8i is per direct verkrijgbaar op de belangrijkste platforms, waaronder voor Sun Solaris, HP-UX, IBM AIX, Compaq Unix, Windows NT en Sequent Dynix. De beschikbaarheid voor Linux wordt op korte termijn verwacht.

Voor Oracle-productinformatie kunt u bellen met het gratis informatienummer 0800-0827.

Oracle Corporation

Oracle Corporation is ’s werelds grootste leverancier van software voor informatiemanagement en is, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 8 miljard, de op één na grootste softwareorganisatie ter wereld. Oracle levert ERP-applicaties, databases, applicatieservers, tools en Business Intelligence-producten met de daaraan gerelateerde consultancy, opleidingen en support services. Oracle heeft vestigingen over de gehele wereld, in meer dan 140 landen. Vanuit haar kantoor in De Meern bedient Oracle met ruim 1000 medewerkers de Nederlandse markt. Informatie over Oracle is te vinden op www.oracle.com

Meer informatie voor de redactie:

Oracle Nederland BV Lammers van Toorenburg PR

Monique Potters Emile Voogt

telefoon 030 669 9853 telefoon 030 656 5070

fax 030 669 9926 fax 030 656 5473

e-mail (mpotters@nl.oracle.com) e-mail (emile@lvtpr.nl)