Dijkstal: Lastenverlichting blijft noodzakelijk

VVD

02 Mar 99 13:39:00uur

Dijkstal: Lastenverlichting blijft noodzakelijk

In zijn speech tijdens de campagnebijeenkomst in Boxtel (1 maart) ging VVD-fractievoorzitter Hans Dijkstal in op de volgende zaken.

De VVD geeft grote prioriteit aan een deugdelijk financieel beleid. Wij moeten rekening houden met een tegenvallende internationale groei (let op de ontwikkelingen in Duitsland) en oplopende overheidsuitgaven (tegenvallers in verband met asielzoekers en wateroverlast). Wij houden vast aan lastenverlichting ten behoeve van de invoering van een nieuw belastingstelsel. Verder is de sanering van de financiën van de Europese Unie belangrijk: Nederland wil netto 1,3 miljard minder betalen.

In Brabant zijn de economisch groei en werkgelegenheid groter dan gemiddeld. In het ruimtelijk-ordeningsbeleid gaat het om de kwaliteit van de omgeving. Dit vereist ruimtelijk maatwerk.
Op nationaal niveau én in Brabant zijn infrastructuur en mobiliteit van groot belang. Dat geldt voor de luchthaven Schiphol, maar ook voor de Betuwelijn, de HSL, etc.