Basisscholen goedkoop naar Rijksmuseum van Oudheden

2 maart 1999

Succesvolle museumactie verlengd

Basisscholen goedkoop naar Rijksmuseum van Oudheden dankzij VSB Fonds

Dankzij steun van het VSB Fonds Den Haag en Omstreken kan het Rijksmuseum van Oudheden zijn succesvolle actie voor basisscholen uit de Leidse regio verlengen. Het museum biedt basisscholen in een straal van 45 km rond Leiden goedkoop of gratis busvervoer bij een bezoek aan de kindertentoonstelling ! Actie Romein !. Eveneens is er extra begeleiding bij de tentoonstelling en een gratis lespakket voor in de klas. De actie loopt van 1 maart 1999 tot en met 24 december 1999 en is een vervolg op de eerdere, goedlopende aanbieding die mogelijk werd gemaakt door Stichting Utopa.

Het Rijksmuseum van Oudheden biedt dankzij steun van het VSB Fonds Den Haag en Omstreken de groepen 6, 7 en 8 van de basisscholen in de Leidse regio de mogelijkheid om de interactieve kindertentoonstelling ! Actie Romein ! tegen een aantrekkelijke aanbiedingsprijs te bezoeken. De steun van het VSB Fonds Den Haag en Omstreken betekent voor het museum een vervolg op de eerdere, succesvolle actie voor basisscholen die mogelijk was gemaakt door Stichting Utopa uit Voorhout en liep van 1 maart 1998 tot en met 28 februari 1999. De aanbieding, behelst voor de basisscholen goedkoper of gratis busvervoer, extra begeleiding door speciaal getrainde museummedewerkers, een gratis lespakket ter voorbereiding in de klas en een aardigheidje voor elke leerling. Volgens dit systeem kunnen maximaal 16.415 leerlingen in groepsverband een bezoek brengen aan de tentoonstelling. Scholen kunnen tot en met 24 december 1999 gebruik maken van het aanbod.

Met deze actie komt het Rijksmuseum van Oudheden een van zijn belangrijkste doelgroepen tegemoet. Scholieren die in klassikaal verband naar het museum komen maken 30% uit van het totale bezoekersaantal van het museum. Het museum is exclusief voor scholen ook op maandag geopend.

! Actie Romein ! is een doe- en voeltentoonstelling waarbij kinderen spelenderwijs en actief kennis maken met de Romeinse tijd in Nederland.

Voor informatie en illustratiemateriaal kunt u contact opnemen met:

Rijksmuseum van Oudheden
Afdeling pr en communicatie
Femke van Boxsel of Selkit Verberk
tel: 071-516 31 64
fax: 071-514 99 41
internet: www.rmo.nl (speciale educatieve pagina's)

Rijksmuseum van Oudheden
Rapenburg 28