Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Persberichten 2 maart 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond
Eindhoven: Diefstal auto's
1 Maart omstreeks 17. 00 uur zag de eigenaresse van een rode Opel Kadett dat haar auto was gestolen vanaf de Zwembadweg. Omstreeks 19.10 uur, bleek er een vanaf de St. Goedelestraat een blauwe Opel Kadett te zijn weggenomen. Omstreeks 19.50 uur, trof een politiesurveillance een gestolen Opel Kadett aan op de Paradijslaan. De auto bleek thuis te horen op de Bredalaan. De eigenaar had nog niet gemerkt dat zijn auto was gestolen.
Omstreeks 21.30 uur, bleek er een andere Opel Kadett vanaf de Paradijslaan te zijn ontvreemd.
Omstreeks 23.40 uur, zag een buurtbewoner hoe twee personen in een groene Opel Kadett op de Pastoor Brockenstraat, bezig waren om de auto te stelen. Hij sprak de mannen aan, die daarop vertrokken. Dinsdag 2 maart, omstreeks 03.00 uur, zag een politiesurveillance twee personenauto's van het type Opel Kadett rijden. De bestuurders gingen er direct vandoor. Op dat moment belde net de eigenaar van een van de auto's naar de politie dat zijn auto was gestolen. De politiesurveillance gaf de bestuurder van die auto een stopteken. De bestuurder voldeed niet aan dat bevel. Op de Ehrenstein verloor de bestuurder de macht over het stuur. De auto rolde daarbij enkele malen over de kop. De bestuurder een 16-jarige Helmonder bleef ongedeerd. Hij is aangehouden en ingesloten. De andere bestuurder is nog niet achterhaald.
Op 2 maart omstreeks 07.00 uur ontdekte de eigenaar van een grijze Opel Kadett, dat de auto vanaf het Kastelenplein was gestolen. Op hetzelfde tijdstip is ook de diefstal van een grijze Opel Kadett in de Cavallilaan ontdekt.

Eindhoven: Inbraak in winkel
Op dinsdag 2 maart, omstreeks 04.55 uur, is er ingebroken in een winkel aan de Leenderweg. Een ruit is ingegooid en uit de winkel zijn sigaretten gestolen. Twee minuten na de melding was er een surveillanceauto ter plaatse, maar toen bleek dat de inbreker reeds weg was.

Helmond: Aanhoudingen voor diefstallen
Twee Helmonders, 18 en 19 jaar oud, zijn gisteren door de politie aangehouden en later op de dag inverzekering gesteld. Het tweetal wordt verdacht samen met anderen te hebben ingebroken in auto's. Ook worden zij ervan verdacht betrokken te zijn bij enkele inbraken. In het onderzoek dat wordt verricht door de politie van Helmond-Centrum worden meerder aanhoudingen verwacht. De politie kwam het tweetal uit na eerdere onderzoeken.

Eindhoven: Verkeersongeval met letsel
Vanmorgen zijn omstreeks 07.15 uur, op het fietspad van de J.F. Kennedylaan, een 44-jarige bromfietser uit eindhoven en een 42-jarige fietsster uit Breugel, met elkaar in botsing gekomen. De bromfietser reed door onbekende reden achter tegen de fietsster, waardoor beiden ten val kwamen. De betrokkenen raakten daarbij beiden gewond. De bromfietser brak zijn neus.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Vanmorgen, tussen 08.30 en 09.00 uur zijn bij een verkeerscontrole op de Karel de Grotelaan, 10 automobilisten bekeurd omdat zij door het rode licht reden. Vier bestuurders kregen een bekeuring omdat ze over de busbaan reden en een bekeuring was er voor de bestuurder die een gesloten verklaring negeerde.

Eindhoven: Mishandeling
Vanmorgen is omstreeks 11.15 uur, een 35-jarige Eindhovenaar aangehouden. Dat gebeurde nadat de man even daarvoor bij de flatwoning van zijn moeder, de ruit van de toegangsdeur had vernield. Na een woordenwisseling mishandelde de man de 69-jarige vrouw, door haar te schoppen en te slaan. De vrouw liep daarbij diverse kneuzingen op.