Carrièresite Monsterboard nu ook via Netscape en Radio538

Datum nieuwsfeit: 02-03-1999

Amsterdam, 2 maart 1999

CARRIÈRESITE MONSTERBOARD.NL NU OOK VIA NETSCAPE EN RADIO538

De banen van The Monster Board (www.monsterboard.nl) zijn vanaf vandaag zowel op de website van Radio538 als die van Netscape Nederland te vinden.

Deze twee nieuwe allianties zorgen voor een nog groter bereik van de carrièresite. De website van het radiostation Radio538 (www.radio538.nl) zal door de nieuwe rubriek 538Jobz, met banen en stages uit Monster Campus, het bezoeken extra waard zijn. Voor de homepage van Netscape, Netcenter Nederland (www.netscape.com/nl), verzorgt The Monster Board de nieuwe carrièregids.

De 538Jobz-rubriek zal gebruik maken van Monster Campus (www.monsterboard.nl/campus), het gedeelte van The Monster Board Nederland dat zich richt op startersbanen, stages en afstudeerplaatsen. Deze functies sluiten uitstekend aan bij de doelgroep van Radio538, dat zeer populair is onder jongeren. Op Netscape’s Netcenter verzorgt The Monster Board de rubriek ‘Carrière’. Op deze Internetpagina is de alliantie van The Monster Board en Lycos the vinden onder de naam Lycos Monsterboard Carrière Service.

Lycos had al een alliantie met Netscape, waardoor The Monster Board een plaats verwierf op the Netscape-site.

Het aantal allianties van The Monster Board komt met Radio538 en Netscape op twaalf. Eerder zijn al allianties gesloten met andere Nederlandse top websites als Lycos, Ilse, WebWereld, World Online en Compuserve. Door deze nieuwe samenwerking vergroot The Monster Board opnieuw haar bereik.

Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf The Monster Board is de grootste carrièresite op het World Wide Web. Maandelijks bezoeken ongeveer 5 miljoen mensen wereldwijd de site.

De internationale database omvat meer dan 1 miljoen cv’s en meer dan 180.000 vacatures. Wereldwijd werven nu 80.000 bedrijven personeel via The Monster Board. Eén op de vier sollicitaties via The Monster Board leidt daadwerkelijk tot een baan.

#######

Voor meer informatie en beeldmateriaal:

Martijn van den Heuvel

The Monster Board Netherlands