HP breidt betrouwbaarheid Netserver oplossingen uit

Datum nieuwsfeit: 02-03-1999

99045

HP BREIDT BETROUWBAARHEID HP NETSERVER OPLOSSINGEN UIT MET NIEUWE OPTIES EN SUPPORT VOOR INTEL'S PENTIUM III PROCESSOR

Amstelveen, 26 februari 1999 - Hewlett-Packard heeft de betrouwbaarheid van de HP NetServer oplossingen uitgebreid met de eenknops 'disaster recovery'- en 'phone home'-optie. Daarnaast ondersteunen de HP NetServer LC 3, LPr en LH 3 en de nieuwe generatie HP NetServer E series Intels nieuwe Pentium III
500 MHz processor.

Herstel met een druk op de knop
Voor zowel grote als kleine bedrijven is het rampzalig wanneer het computersysteem faalt. HP biedt dan ook als eerste grote server-leverancier de mogelijkheid om - zonder technische hulp - met één druk op de knop de meest recente back-up van het volledige systeem terug te zetten. Het systeem start automatisch op vanaf de back-up tape in de HP SureStore DDS tape drive en brengt het besturingssysteem, configuraties, applicaties, drivers en bestanden terug in de staat waarin het zich bij de laatste back-up bevond. Deze functie is beschikbaar bij aankoop van de HP SureStore DAT8 en DAT24 en zal in eerste instantie beschikbaar komen voor het HP NetServer LC 3 systeem.

HP NetServers 'phone home'
De nieuwste versie van HP TopTools analyseert van te voren aangegeven onderdelen voortdurend op fouten. Zodra er defecte onderdelen worden gesignaleerd, waarschuwt de nieuwe module Fault Notifier via e-mail het HP Response Center en de systeembeheerder van de klant. Dit neemt de systeembeheerder veel werk uit handen. Er kan eerder actie ondernomen worden en systemen liggen minder vaak of zelfs helemaal niet stil. HP TopTools wordt standaard meegeleverd bij alle HP NetServer systemen. Fault Notifier module is gratis beschikbaar bij HP SupportPacks en supportovereenkomsten voor alle HP NetServer systemen.

Manage X/SE 4.0
HP OpenView Manage X/SE 4.0 ondersteunt naast Microsoft Windows NT voortaan ook Novell Netware 3.12 en 4.1x. Manage X/SE 4.0 vult de mogelijkheden van HP TopTools verder aan door parameters, zoals CPU temperatuur en redundante voeding, in de gaten te houden. Hiermee verbetert ook de beschikbaarheid van de server. Manage X/SE 4.0 is begin maart te verkrijgen.

Pentium III processor
HP biedt support op de nieuwe Intel Pentium III 500 MHz processor. Deze nieuwe processor is beschikbaar op de HP NetServer LPr, LC3 en LH 3 systemen, waardoor ze naar verwachting tot 10 procent beter presteren dan
450MHz systemen.

De nieuwe HP NetServer systemen worden in maart verwacht.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties