Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 02-03-1999

Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 2 maart 1999

SCHENNISPLEGER BEKENT MEERDERE VOORVALLEN.

25/02: De 23-jarige Noordwijker die afgelopen donderdagavond op de Van Panhuysstraat in Noordwijk door de politie werd aangehouden wegens het plegen van openbare schennis, heeft nog vier voorvallen bekend. Naast het voorval van donderdagavond, waarbij hij twee bij een bushalte wachtende meisjes de stuipen op het lijf joeg, bekende de Noordwijker vanaf juni vorig jaar zich meerdere malen schuldig te hebben gemaakt aan openbare schennis in Noordwijk. In vier gevallen beschikte de politie over aangiften. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. In het kader van lik-op-stuk-beleid kreeg de Noordwijker bij zijn vrijlating meteen een dagvaarding mee. Dat betekent dat hij zich op korte termijn voor de rechter moet verantwoorden.

BRANDSTICHTING BOUWKEET.

28/02: De brand die zondagmorgen vroeg uitbrak in een bouwkeet op de Burgemeester van Niekerklaan in Hillegom is vrijwel zeker een gevolg van brandstichting. Als gevolg van de brand ging de keet volledig in de vlammen op. Een kort daarbij gelegen opslagloods kon door de brandweer worden beschermd tegen overslaande vlammen. Een onderzoek van de technische recherche wees uit dat de brand op meerdere plaatsen was ontstaan. Op geen van die plekken werd een technische oorzaak gevonden. De politie gaat er voorlopig vanuit dat de brand is aangestoken en zoekt daarom getuigen. Mensen die zondagmorgen vroeg iets gezien of gehoord hebben dat verband kan houden met deze brand, worden verzocht te bellen met de politie, telf. 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

AANHOUDINGEN NA BELEDIGING EN BEDREIGING AGENTEN.

25/02: >De 27-jarige Noordwijker, die in de nacht van woensdag op donderdag door de politie in zijn flatwoning aan de Jan van Henegouwenweg in Noordwijk is aangehouden wegens bedreiging, kreeg donderdag een boete opgelegd van f. 1.000,--. De Noordwijker kreeg door zijn optreden te maken met het lik-op-stuk-beleid van justitie. Betaalt de man de boete niet, dan moet hij op korte termijn voor de rechter verschijnen. Aanleiding voor de aanhouding was het veroorzaken van aanhoudend geluidsoverlast en bedreiging van een ander flatbewoner. De politie greep in en hield de Noordwijker in zijn woning aan. Ook de agenten kregen vervolgens te maken met het verbale geweld van de man en moesten de nodige bedreigingen incasseren. Hij is donderdagmiddag, na verhoor en met de boete op zak, weer op vrije voeten gesteld.

27/02: de politie hield in de nacht van vrijdag op zaterdag op de Parallelboulevard in Noordwijk een 16-jarige Noordwijker aan, omdat hij twee agenten beledigde met de nodige opmerkingen. Toen de knaap werd afgevoerd richting politiebureau begon een tweede persoon, een 20-jarige Noordwijker, zich met de aanhouding van zijn vriend te bemoeien. Hij hield hierbij het portier van een politie open en weigerde deze los te laten. De agenten rekende daarop ook deze persoon in. De man verzette zich hevig tijdens zijn aanhouding. Uiteindelijk werd hij geboeid overgebracht naar het districtsbureau in Noordwijk. Tegen beide personen is proces-verbaal opgemaakt. Zij zijn vroeg in de ochtend weer op vrije voeten gesteld.
25-26/02: Uit een op de Voorstraat in Noordwijk geparkeerde auto zijn in de nacht van donderdag op vrijdag de autoradio, een aantal CD's en een zestal schilderijen gestolen. De onbekend gebleven daders forceerden de achterklep van de auto om bij de buit te komen. Over de waarde van de gestolen spullen is niets bekend. De politie zoekt getuigen van het voorval.

27/02: In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben onbekend gebleven vandalen de spiegels van drie geparkeerde auto's op de Heereweg in Lisse vernield. Surveillerende agenten ontdekten de vernielingen. De daders waren al gevlogen. De benadeelden zijn in de loop van de morgen in kennis gesteld van de vernielingen. De politie zoekt getuigen van het voorval. Mensen die in de betreffende nachten iets verdachts hebben gezien of gehoord worden verzocht contact op te nemen met de politie, telefoon:

OPZETTELIJK OMVER GEREDEN VERKEERSBORDEN.

27/02: Een onbekend gebleven automobilist heeft zeer waarschijnlijk zaterdagavond opzettelijk een aantal verkeersborden in Hillegom en De Zilk omver gereden. Politieagenten zagen tijdens een surveillance dat op de Wilhelminalaan in Hillegom een plaatsnaambord op een verhoogde middenberm was platgereden. Toen de agenten een nader onderzoek instelden bleken er meerdere borden te zijn 'geveld'. Op de Hoogduinweg in De Zilk en op de Provincialeweg N206 bleken eveneens verkeersborden en hectometerpaaltjes omver te zijn gereden. Aan de sporen kon de politie zien dat de bestuurder van de auto meerdere malen de bermen in en uit was gereden, kennelijk met het doel het straatmeubilair te raken. De dader bleef onbekend. De politie zoekt getuigen van de vernielingen. Mensen die iets hebben gezien of bekend zijn met de identiteit van de dader, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

VERDACHTE SITUATIE BLIJKT RAINING BEVEILIGINGSBEDRIJF.

25/02: De politie kwam donderdagmiddag in actie na een alerte melding van een getuige, die ter hoogte van de Parallelboulevard in Noordwijk een verdachte man in een geparkeerde auto zag zitten. De getuige had de man met een verrekijker van nabij bekeken en kwam stellig tot de conclusie dat hij een nepbaard had. Zij twijfelde geen moment en waarschuwde de politie. Na onderzoek kwam al snel de aap uit de mouw. Een particulier beveiligingsbedrijf was bezig met een praktijkoefening voor enkele nieuwe beveiligingsmedewerkers, maar had verzuimd de politie daarvan op de hoogte te stellen. Of de beveiligingsmedewerkers uiteindelijk voor de praktijkoefening geslaagd zijn is niet bekend, maar de getuige in elk geval Cum Laude.