Start bouw kantoorverzamelgebouw op Schiphol Oost

Datum nieuwsfeit: 03-03-1999

Amsterdam Airport Schiphol

Start bouw kantoorverzamelgebouw op Schiphol Oost

Schiphol, 2 maart 1999 - Vandaag zijn de bouwwerkzaamheden gestart voor een nieuw kantoorverzamelgebouw, het "Constellation Building", op Schiphol Oost. De eerste paal is geslagen door C. Smilde, directeur van Schiphol Real Estate en M. Muyres, president-commissaris van M&M Bouw Brabant.

Schiphol Real Estate BV, een volle dochteronderneming van Amsterdam Airport Schiphol, is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de exploitatie van het gebouw, dat begin 2000 in gebruik genomen zal worden. De totale investering in het Constellation Building bedraagt 16 miljoen gulden.

Het Constellation Building krijgt 6700 m2 beschikbaar vloeroppervlak en is ontworpen door architect Hans van Heeswijk. Het modernistische gebouw is genoemd naar een van de bekendste vliegtuigtypen uit het begin van de burgerluchtvaart, omdat op de lokatie die nu Schiphol Oost heet ook de eerste terminal van de luchthaven Schiphol stond.

Grote vraag naar kantoorcapaciteit

Om aan de grote vraag naar kantoorruimte op Schiphol te voldoen, worden door Schiphol Real Estate nog twee kantoorverzamelgebouwen ontwikkeld en gebouwd. Eind 1998 is reeds gestart met de bouw van het kantoorverzamelgebouw Avioport (9000 m2) op Schiphol Centrum.

Binnen enkele maanden wordt gestart met de bouw van het kantoorverzamelgebouw Columbus I (6700 m2) op Schiphol Zuidoost. Beide gebouwen zullen begin 2000 gereed zijn. Net zoals bij het Constellation Building is Schiphol Real Estate verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de exploitatie.

1999-013/mb