Politiebericht Groningen / Haren

Persberichten stad Groningen/

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Poging inbraak in café Oude kijk in 't Jatstraat

Dinsdagochtend rond 06.30 uur ging het inbraakalarm af bij een café aan de Oude Kijk in 't Jatstraat. Toen de politie bij het café arriveerde troffen zij in de brandgang naast het pand een 37 jarige man uit Groningen aan. Van een raam van de horecagelegenheid waren de glaslatten en een ruit verwijderd. De man is ingesloten op verdenking van poging inbraak.

Hengelaar vist in parkeerautomaat
Een parkeercontroleur betrapte dinsdagochtend een 45 jarige man uit Groningen bij het 'vissen' van geld uit een parkeerautomaat aan het Zuiderdiep. De man had een metalen stripje bij zich waarmee hij uit de geldinwerpgleuf een gulden uit de automaat peuterde. De man is aangehouden en na verhoor met een dagvaarding op vrije voeten gesteld.

Hennepkwekerij in slaapkamers ontdekt
Omdat de buren last hadden van wateroverlast bekeek de politie dinsdagmiddag een woning aan de Folkingedwarsstraat. Op twee slaapkamers trof de politie 368 hennepplanten aan. De planten zijn vernietigd en de bijbehorende apparatuur is inbeslaggenomen. De huurder van het pand - dat niet bewoond werd - moet nog verhoord worden over de aanwezigheid van de plantage in de woning. Het energiebedrijf doet aangifte van het illegaal aftappen van stroom.

Inbreker in woning aangehouden
Buren die dinsdagavond gezien hadden dat een man rondscharrelde achter de woningen aan de Bessemoerstraat waarschuwden de politie. De agenten troffen een 40 jarige man aan in een woning waarvan de inbreker een raam had geforceerd. In de keuken stond al een videorecorder klaar. De man is ingesloten voor nader onderzoek.

Dronken bestuurder maakt diverse verkeersovertredingen Een 24 jarige automobilist woonachtig in IJmuiden is dinsdagnacht rond 00.45 uur betrapt op het rijden onder invloed (0.75 promille). De bestuurder viel op omdat hij op de Turfsingel en het Damsterdiep diverse verkeersovertredingen maakte. Onder andere in verboden richting rijden, door roodlicht gaan en met te hoge snelheid rijden. Op het Damsterdiep werd de man aan de kant gezet. Zijn rijbewijs is ingevorderd en de man is met een dagvaarding het bureau uitgegaan.

Auto in de brand
Dinsdagnacht omstreeks 04.00 uur is op de Froukemaheerd een personenauto uitgebrand. De brandweer bluste de resten. Uit onderzoek bleek dat van de auto al een ruit stuk was. Brandstichting wordt niet uitgesloten. De 27 jarige eigenaar van de auto zal aangifte doen bij de politie.