Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 03-03-1999

Maandag 1 Maart

RUIT VERNIELD

Zondagavond is een ruit vernield van een school aan het Landschrijversveld in Uden. De schade aan de ruit, afmeting 1.50 x 1.20 m., is niet bekend. Op de Pastoor van Doornstraat in Uden is op dezelfde avond een ruit vernield van een woning. De dubbelglazige ruit werd met een straatsteen ingegooid.

ONDER INVLOED

De politie heeft zondagavond op de Frans Halsstraat in Veghel een 50-jarige inwoner van die plaats aangehouden omdat hij met teveel alcohol op achter het stuur zat. De man kreeg een rijverbod van vijf uur en een proces-verbaal. Enkele uren later werd op de Donauring een 49-jarige plaatsgenoot aangehouden die ook te diep in het glaasje had gekeken. Ook deze man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van zes uur.

C.D.'S WEG

Uit een geparkeerde auto aan de Prior van Milstraat in Uden is zondagavond een aantal c.d.'s weggenomen. De eigenaar mist 18 c.d.'s en een fototoestel. Van de auto was een ruitje ingeslagen.

KLEDINGDIEVEN AANGEHOUDEN

Rond middernacht heeft de politie op het Stadhuisplein drie personen aangehouden die ervan werden verdacht kleding te hebben gestolen uit een aldaar geplaatste kledingcontainer. In het busje dat het drietal bij zich had, troffen de agenten een aantal kledingzakken aan, afkomstig uit de container. De verdachten waren een 39-jarige Bosnier, woonachtig op het asielzoekerscentrum in Gilze, een 14-jarige jongen uit Gilze en een 16-jarig meisje uit Tilburg. Het drietal bekende de diefstal en is na verhoor en proces-verbaal vanmiddag weer in vrijheid gesteld.

AUTOBUS SCHEPT BUSJE, MAN GEWOND

Een BBA-bus die geen dienst had heeft vanmorgen rond 10.00 uur op de Sluijsstraat in Veghel een aanrijding gehad met een bestelbusje. De bestuurder van het busje raakte daarbij gewond en is opgenomen in het ziekenhuis in Veghel. Zijn identiteit is nog niet bekend, de man liep een aantal onbekende verwondingen op waaronder enkele gebroken ribben. De aanrijding ontstond toen de 46-jarige BBA-bestuurder afkomstig uit Oss een voor hem rijdende bus wilde inhalen. Deze bus stopte bij een bushalte en de Osse bestuurder raakte met zijn gelede bus van 18 meter lang tijdens de inhaalmanoeuvre vervolgens het busje.