Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 03-03-1999

Maandag 1 Maart

OPLICHTER AANGEHOUDEN ( 's-Hertogenbosch)

Zondagavond is bij een tankstation op de Hambakenweg in 's-Hertogenbosch een 18-jarige inwoner uit Venlo aangehouden wegens oplichting. De man probeerde een bedrag van Fl. 87,= af te rekenen met een ontvreemde creditcard. Een medewerker van het tankstation kreeg argwaan omdat de creditcard op naam stond van een Engelse terwijl de verdachte vloeiend Limburgs sprak. Hij belde de politie. De verdachte kon nog in het tankstation worden aangehouden en is voor nader onderzoek ingesloten.

LINNENDIEF AANGEHOUDEN (Rosmalen)

Van zondag op maandag is op de Rodenborchweg in Rosmalen een 24-jarige Rosmalenaar aangehouden als verdacht van linnendiefstal bij een motel aan de Burg. Burgerslaan in Rosmalen. De man was kort daarvoor door een medewerker van het motel onder verdachte omstandigheden aangetroffen achter het hotel. De medewerker liep naar de nachtportier. Even later constateerden zij dat er was ingebroken in de linnenkamer. De verdachte was inmiddels gevlogen. Aan de hand van het signalement wisten surveillerende agenten de man korte tijd later op zijn fiets te achterhalen. Hij bleek een tweetal kelnerbroeken en een overhemd te hebben ontvreemd. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

MAN AANGEHOUDEN NA MISHANDELING ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond is in een horecagelegenheid aan de Torenstraat een 42-jarige Bosschenaar aangehouden nadat hij een 32-jarige Bosschenaar een bloedende lip had bezorgd. De verdachte ging bij het slachtoffer aan tafel zitten en maakte beledigende opmerkingen tegen een vrouwelijke kennis van die man. Er ontstond een woordenwisseling waarbij de 42-jarige man het slachtoffer in het gezicht sloeg. Door de klap liep de 32-jarige Bosschenaar een schaafwond aan zijn lip op. De verdachte is terplaatse door de politie aangehouden.

OVERVAL POSTAGENTSCHAP (Heusden)

Maandagmiddag omstreeks 14.15 uur is een postagentschap aan de Botermarkt in Heusden overvallen. Een ongeveer 30-jarige man richtte een wapen op een 49-jarige medewerkster van het agentschap en eiste geld. Hij ging er met een onbekend geldbedrag vandoor. Het slachtoffer was erg onder de indruk van de overval. Via de Postbank is haar deskundige hulp aangeboden. Hoe de man is gevlucht is niet bekend. Signalement dader man, ca. 30 jaar, licht getinte huidskleur, verzorgd uiterlijk, zwart sluik haar met in het midden een scheiding, geel overhemd en bruine regenjas. De politie verzoekt eventuele getuigen te bellen met Politieteam Heusden, tel. 0416- 371234. ZENDAPPARATUUR BUITGEMAAKT BIJ INBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag is ingebroken in een woning aan het Reinekeshof in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het forceren van een raam. Uit de woning is 27 MC zendapparatuur ter waarde van ongeveer Fl. 10.000,= ontvreemd.

DIEFSTAL AUTO (Hintham)

Van zondag op maandag is vanaf de Lucas Gasselstraat in Hintham een blauwe Opel Astra Tailgate met het kenteken FJ-GR-42 ontvreemd.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND (Elshout)

Vanmorgen is op de Fortweg in Elshout een uitgebrande auto aangetroffen. De auto bleek in de nacht van zondag op maandag op de Geelgors in Sint Michielsgestel te zijn ontvreemd.

KLUISJE GESTOLEN BIJ BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Graafseweg in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het vernielen van de toegangsdeur. Uit het pand is een kluis met nog onbekende inhoud ontvreemd.

UIT DE BOCHT GEVLOGEN NA ALCOHOLGEBRUIK (Empel)

Zondagavond is een 41-jarige Nieuwkuijkse na overmatig alcoholgebruik op de Hustenweg in Empel uit de bocht gevlogen en in de berm terecht gekomen. De vrouw kreeg een proces-verbaal en haar rijbewijs is ingevorderd.

AUTOMOBILIST SLAAT MET KRUISSLEUTEL (Drunen)

Zondagavond heeft een onbekende automobilist op de Vennestraat in Drunen een 17-jarige bromfietser uit Kaatsheuvel en een 17-jarige bromfietster uit Drunen met een kruissleutel geslagen. Het tweetal op de bromfiets was al een keer gesneden door de automobilist. Op de Statenlaan bracht de man zijn auto tot stilstand en sprak de bromfietsers kwaad toe. Het tweetal vervolgde hun weg en werden op de Vennestraat door de automobilist weer tot stoppen gedwongen. De man sloeg de beide slachtoffers enkele malen met een kruissleutel o.a. op de helm, stapte in zijn auto en ging er vandoor. De slachtoffers liepen een paar pijnlijke plekken op.