Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 03-03-1999

Dinsdag 2 Maart

DIEFSTAL AUTO OSS

Vanaf een parkeerterrein aan de Paganinistraat te Oss is op 1 maart 1999 in de vooravond een Mazda personenauto ontvreemd. Later op de avond is de auto in Langenboom uitgebrand aangetroffen.

VERNIELING RUIT BERGHEM

Op 2 maart 1999 omstreeks 02.50 uur zijn bij een woning aan de St. Willibrordusstraat te Berghem door onbekenden twee ruiten ingegooid van de woonkamer.

INBRAAK BEDRIJF HEESWIJK-DINTHER

In de nacht van 1 op 2 maart 1999 is ingebroken in een bedrijf aan de Brouwerstraat te Heeswijk-Dinther. De daders verschaften zich via het dak toegang tot het pand. Hier werden uit een showroom een nog onbekend aantal autoradio's weggenomen, alsmede een gering geldbedrag. Totale waarde onbekend.

AANRIJDING LETSEL OSS

Een 17 jarige jongen uit Oss is op 1 maart 1999 gewond geraakt bij een aanrijding op de Singel 1940-1945 te Oss. Het slachtoffer reed met een "geleende" auto omstreeks 21.35 uur tegen een boom. De 17 jarige bestuurder had geen rijbewijs en de auto, zonder toestemming van de eigenaar, meegenomen. Tegen de jongen wordt proces-verbaal opgemaakt voor rijden zonder rijbewijs en joy-riding.

VERDACHTE SCHIETEN AANGEHOUDEN OSS

Op 2 maart 1999 is een 29 jarige man uit Oss aangehouden als verdachte van het schieten op een woning aan de Lijsterlaan te Oss. Op 8 februari 1999 bleek bij een woning aan de Lijsterlaan een handgranaat te zijn gegooid. Uit het hierna ingestelde onderzoek kwam aan het licht dat enkele maanden eerder op de woning geschoten was. De nu 29 jarige man uit Oss wordt verdacht de schutter te zijn geweest. Ook zal worden onderzocht of hij verantwoordelijk is voor het gooien van de handgranaat. Inmiddels is bekend dat het een handgranaat van Joegoslavische makelij is.

MISHANDELEN PONY OSS

Op 28 februari 1999 in de loop van de dag is een pony in een weiland aan de Atlantastraat te Oss met vermoedelijk een mes mishandeld. De pony had in zijn nek een messnee van ongeveer 30 centimeter. Een dierenarts moest de wond hechten. Onbekend is door wie en waarom de pony mishandeld is.