Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 03-03-1999

Woensdag 3 Maart

GLUURDER AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is een 15-jarige Bosschenaar in een brandgang aan de Dinkelstraat in 's-Hertogenbosch aangehouden wegens gluren. Een bewoonster van de Dinkelstraat had al enige tijd last van een gluurder en ontving een briefje met een schunnige tekst. Zij lichtte de politie in. Gisterenavond postte een politieman in de omgeving van de woning. Bekenden van de vrouw betrapten de jongen bij de tuin van de vrouw, waarna het Bosschenaartje er vandoor ging. Hij liep regelrecht in de armen van de politieman die hem terplaatse aanhield. De jongen heeft inmiddels bekend zich vaker schuldig te hebben gemaakt aan dit feit.

AUTOINBREKER OP HETERDAAD AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is op de Zuid Willemsvaart een 36-jarige Waalwijker op heterdaad aangehouden als verdacht van inbraak in een auto. Een onopvallende surveillance van de politie zag dat de man zich in een eerder stadium al verdacht bij auto's ophield. Zij observeerden de man. Op een gegeven moment zagen zij dat de man binnen enkele seconden een auto openbrak. De verdachte werd betrapt en zette het op een lopen. Bij het zien van enkele ter assistentie geroepen opvallende surveillanceauto's staakte de verdachte zijn vlucht. De man bleek reeds een rugzak en een radio-cdspeler uit de auto te hebben ontvreemd. Hij is aangehouden en ingesloten.

WERKNEMER BETRAPT COMPUTERDIEF ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmorgen is een 37-jarige Bosschenaar betrapt nadat hij een computer had weggenomen bij een bedrijf aan de Rietveldenweg in 's-Hertogenbosch. Een 31-jarige werknemer zag dat de verdachte met een doos uit het bedrijf achter op zijn fiets wegreed. Hij zette een sprint in en wist de man aan te houden. De man werd overgedragen aan de politie. In de doos bleek een computer te zitten die de verdachte had weggenomen uit een loods van het bedrijf. Hij kon het pand volgens zijn zeggen binnenkomen via een openstaande deur. De 27-jarige Bosschenaar is voor nader onderzoek ingesloten.

AANHANGWAGEN MET GROETEN & FRUIT ONTVREEMD ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmorgen is vanaf een parkeerterrein van een groothandel aan de Ruwekampweg in 's-Hertogenbosch een eenassige aanhanger met een groene huif ontvreemd. De eigenaar van de aanhanger was gedurende een half uur in de groothandel. Teruggekomen bij zijn auto bleek de aanhangwagen geladen met groenten en fruit te zijn gestolen. WINKELDIEF AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is een 32-jarige Bosschenaar betrapt op winkeldiefstal bij een supermarkt aan de Arena in 's-Hertogenbosch. De man bleek o.a. koeken en nootjes te hebben weggenomen zonder te betalen. De man is overgedragen aan de politie. Proces-verbaal is opgemaakt.

AUTOINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een auto aan de Gestelseweg in 's-Hertogenbosch. Uit het voertuig zijn o.a. een jas, een CD-speler en CD's ontvreemd.

MAN BEROOFD VAN GSM ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmorgen is een 54-jarige Bosschenaar op de Hinthamerstraat in 's-Her- togenbosch beroofd van zijn mobiele telefoon. De man stond op straat te telefoneren. Tijdens het gesprek is de telefoon door een passerende fietser uit zijn handen gepakt. E.e.a. is zo snel gegaan dat het slachtoffer geen signalement van de dader heeft.

CONTROLE MAXIMUM SNELHEID (Drunen)

Dinsdagavond zijn bij een snelheidscontrole op de Lipsstraat in Drunen zijn zeven automobilisten bekeurd voor overtreding van de maximum snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 87 km/h. De controle werd gehouden op verzoek van buurtbewoners.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van dinsdag op woensdag is ingebroken bij een bedrijf aan de Zuiderparkweg in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het vernielen van een ruit. In het kantoor werd een grote ravage uitgetroffen. Er is nog niet bekend wat er ontvreemd is.

FLESSENTREKKERIJ ('s-Hertogenbosch)

Van dinsdag op woensdag hebben drie mannen een hotel aan de Zandzuigerstraat in 's-Hertogenbosch verlaten zonder te betalen. Het drietal was sinds 19 februari jl. te gast in het hotel en hadden inmiddels een schuld van bijna duizend gulden opge-bouwd. De mannen hebben met medeneming van hun bagage het hotel vermoedelijk via een raam verlaten.