Politiebericht Drenthe

01:22 donderdag 4 maart 1999

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

HOOGEVEEN

Woensdagavond rond 21.30 uur is in een bedrijfspand aan de Smirnoffstraat in Hoogeveen een professionele hennepkwekerij aangetroffen. De politie vermoedde in het pand een kwekerij aan te treffen nadat werknemers van bedrijven in de buurt een doordringende geur hadden geroken. Omstreeks genoemde tijd trad de politie binnen. In de loods werd een volledig ingerichte hennepkwekerij aangetroffen, voorzien van een zeer moderne uitrusting met assimilatielampen, afzuiginstallaties, ventilatoren, voedingsinstallaties en dergelijke. De kwekerij bestond uit vier kamers en een droogkamer. In de droogkamer werden ongeveer 1400 planten aangetroffen van zeer goede kwaliteit, die kort tevoren waren geoogst. In de kweekkamers werden nog eens 1400 planten aangetroffen, die nog niet oogstrijp waren.
De geoogste planten vertegenwoordigen een geschatte straatwaarde van ongeveer een kwart miljoen gulden. De waarde van de installaties wordt geschat op ongeveer honderdduizend gulden. Kort na het ontdekken is de kwekerij ontmanteld. De installatie is in beslag genomen. De planten zullen worden vernietigd. In het pand werd niemand aangetroffen. Een nader onderzoek moet nog uitwijzen wie de eigenaar is van de hennepkwekerij.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe