Nieuwsbank vond voor u onderstaand persbericht:
Abn Amro en IBM introduceren studenten pc project
(advertentie)
Neem 'n abonnement | Uw reactie is welkom |

Onderstaande tekst is op 04-03-1999 (19990304) opgenomen in de Nieuwsbank-database van Nederlandstalige persberichten.
Klik op deze link voor later versie of kopie: http://www.abnamro.nl/newsnet/newsitem.html?lang=NL&id=5140
Klik op deze link voor later versie of kopie: http://www.abnamro.nl/newsnet/newsitem.html?lang=NL&id=5081
Klik op deze link voor het originele bericht: http://www.abnamro.nl/newsnet/newsitem.html?lang=NL&id=4830

nb10

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
4 maart 1999

ABN AMRO EN IBM INTRODUCEREN STUDENTEN PC PROJECT

ABN AMRO introduceert in samenwerking met IBM het Studenten PC Project. Dit project heeft tot doel het gebruik van PCs in het onderwijs te stimuleren. Het Studenten PC Project biedt studenten met een Studentenrekening bij ABN AMRO de gelegenheid om tegen zeer gunstige voorwaarden een multimedia PC van IBM te kopen of via ABN AMRO te financieren.

P. Heijt, concerndirecteur marketing particulieren ABN AMRO, en E. de Groot, directeur Personal Systems Group van IBM, hebben hiertoe onlangs in Amsterdam het startsein gegeven. Deze actie onderstreept onze doelstelling om onze cliŽnten met een Studentenrekening meer rendement te geven uit hun relatie met onze bank, aldus Heijt.

Het PC project wordt ondersteund door SURFdiensten, dat de belangen behartigt van het (hoger)onderwijs en wetenschappelijk onderwijs bij de aanschaf van internet- en automatiseringsprodukten.

Concreet bestaat het aanbod van ABN AMRO en IBM (in samenwerking met haar business partner PersonalWare BV) uit multimedia PCs met fax/modem, snelle processoren, internet software en Homenet (ABN AMRO thuisbankieren). Gewapend met deze faciliteiten kan de student zich direct op de digitale snelweg begeven, zowel voor zijn studie als voor privť-doeleinden.

Ter stimulering van het computergebruik in het onderwijs stelde ABN AMRO eind vorig jaar 3000 computers beschikbaar aan basisscholen via de Stichting Computerbemiddeling Onderwijs in Den Haag. Ook verzorgde ABN AMRO eerder computeropleidingen voor leraren van basisscholen.

Perscontacten: Drs. Th.J. Dijk, telefoon (020) 6284748

Perscontacten:
Drs. Th. J. van Dijk

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend

Herlezen
N\I\E\U\W\S\bank
Introductie | Persberichten Vandaag | Pers Agenda | Persberichten Zoeken | Persbericht plaatsen | Abonneren | Adverteren | Zonder frames |