Ascend levert 2,3 Mbps SDSL-technologie

Datum nieuwsfeit: 04-03-1999

Ascend levert als eerste 2,3 Mbps SDSL-technologie

Grotere capaciteit en hogere kwaliteit SDSL voor DSLTNT- en MAX TNT-inbelservers

Alameda (Ca, USA) / Maarssen, maart - Ascend Communications – wereldmarktleider in backbone-infrastructuren en spraak/data-oplossingen voor aanbieders èn gebruikers van het nieuwe publieke netwerk (NPN) – start als eerste de levering van 2,3 Mbps SDSL-oplossingen (Symmetric Digital Subscriber Line). Hiermee kunnen netwerkaanbieders via de standaard 2-aderige koperverbindingen gecombineerde en klantspecifieke diensten aanbieden op de bestaande DSLTNT-inbelsystemen.

De 2,3 Mbps SDSL-technologie van Ascend is nu beschikbaar en wordt sinds kort ingezet door Network Access Solutions, een Amerikaanse netwerkaanbieder in de 'Bell Atlantic'-regio. De nieuwe technologie verdubbelt de capaciteit tussen gebruiker (consument of bedrijf) en wijkcentrale ten opzichte van bestaande DSL-aansluitingen. De SDSL-oplossing – op basis van Conexant's ZipWire Modem – maakt ook meer diensten mogelijk waardoor gebruikers naast extra flexibiliteit ook lagere kosten hebben.

Gebruikers die over ISDN beschikken, kunnen via het ISDL-protocol (ISDN Digital Subscriber Line) op het netwerk inbellen. De nieuwe 2,3 Mbps SDSL-kaart is direct inzetbaar in Ascend's veeltoegepaste MAX TNT-inbelservers. Dataverbindingen via SDSL zijn vele malen sneller dan via 56Kbps-modems, Frame Relay of 128 Kbps ISDN-verbindingen.

De DSLTNT en MAX TNT SDSL-kaart heeft met 360 lijnen per systeem de hoogste poortdichtheid en ondersteunt alle belangrijke protocollen en diensten waaronder T1/E1, WAN-inbeldiensten en computer/netwerktoegang op afstand, Internet/intranet-toepassingen, simplex video, 'video on demand' en interactieve multimediatoepassingen. Met de 2,3 Mbps SDSL-kaart komen deze toepassingen op een hoger niveau dat aansluit op de vraag vanuit de markt. Zakelijke communicatietoepassingen vragen immers om een hoge kwaliteit. Dankzij de grote bandbreedte tussen netwerkcentrale en gebruiker van SDSL worden die hoogwaardige toepassingen nu echt realiseerbaar.

Met de 2,3 Mbps SDSL-kaart kunnen PTT's hun 2 Mbps E1-verbindingen nu vervangen door een standaard 2-aderige koperverbinding.

Inl.: Ascend Communications Benelux, tel. +32 (0)2 463 1626 of +31 (0)70 353 8207

e-mail: (gramaut@ascend.com) (B), (pmul@ascend.com) (NL), website: www.ascend.com

Ascend Communications Inc. – opgericht in 1989 en als fonds genoteerd op Nasdaq – ontwikkelt, produceert, verkoopt en ondersteunt schaalbare 'remote access'- en netwerkproducten. Deze systemen voor PTT's, andere netwerkaanbieders en Internet Service Providers (ISP's) vormen de basis van de wereldwijde publieke communicatie-infrastructuur en van bedrijfsnetwerken. Daarmee heeft Ascend een toonaangevende rol in de 'remote access'- en 'backbone'-markt voor Internet-toegang, telewerken, computergebruik op afstand en Virtuele Privé Netwerken (VPN's) voor communicatie tussen bedrijfsvestigingen. Ascend Communications Inc., gevestigd in Alameda (CA), levert zijn producten via 28 eigen vestigingen - waaronder Maarssen (NL) en Groot-Wijgaarden (B) - en een wereldwijd netwerk van resellers in meer dan 40 landen.

lnlichtingen voor redacties : CSI Public Relations, Dick de Bruijn (0516 - 433 666), (dick@csi.nl)